کد خبر:270020
پ
۱۵۴۱۰۲۳
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

وعده‌های توخالی وزیر صمت/ کیفیت خودروهای تولیدی در سال ۹۰ از خودروی سال ۱۴۰۰ بهتر است/ تحویل دیرهنگام خودرو و اخذ مالیات بر ارزش افزوده ظلم بزرگی به مصرف‌کننده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وعده‌های توخالی وزیر صمت در حوزه خودرو، در جملاتی انتقادی از پسرفت صنعت خودروسازی در طول سال‌های گذشته و بهتر بودن کیفیت خودروهای تولیدی سال ۹۰ نسبت به خودروهای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به وعده‌های توخالی وزیر صمت در حوزه خودرو، در جملاتی انتقادی از پسرفت صنعت خودروسازی در طول سال‌های گذشته و بهتر بودن کیفیت خودروهای تولیدی سال ۹۰ نسبت به خودروهای سال ۱۴۰۰ خبر داد.

 

*** پسرفت صنعت خودروسازی در طول سال‌های گذشته

 

به گزارش پژواک، سیدناصر موسوی لارگانی درباره خلف وعده‌های خودروسازان، اظهار داشت:

صنعت خودروسازی کشور در سال‌های گذشته با مشکلات عدیده‌ای از جمله بدهی به قطعه‌سازان، کیفیت نامطلوب خودروها و… روبه‌رو بوده است.

 

نماینده مردم فلاورجان در مجلس با اشاره به انتقاد رهبر معظم انقلاب از کیفیت خودرو، افزود:

کیفیت خودروهای تولیدی در سال ۹۰ یا ۹۱ با خودروی تولیدی در سال ۱۴۰۰ قابل مقایسه نیست چراکه کیفیت خودروهای تولیدی در سال‌های گذشته بهتر است.

 

*** وعده‌های توخالی وزیر صمت

 

وی با اشاره به اظهارات وزیر صمت در جلسه رای اعتماد، اضافه کرد:

وزیر صمت وعده افزایش کیفیت و کمیت تولید خودرو را داد و دم از تولید سالانه ۳ میلیون دستگاه خودرو و به روز شدن معوقات زد اما اکنون شاهد هستیم با وجود وعده‌های توخالی وزیر صمت، خودروسازان در تحویل خودرو تاخیرهای ۳ تا ۴ ماهه دارند.

از سوی دیگر کیفیت خودرو نه تنها بهتر نشده بلکه اُفت نیز داشت و قول افزایش تیراژ تولید خودروسازان نیز عملیاتی نشد.

علاوه بر اینکه مصرف‌کنندگان به دلیل تحویل دیرهنگام خودرو و نداشتن وسیله نقلیه دچار مشکل شده‌اند، با آغاز اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از ۱۳ دی ماه، ملزم به پرداخت این مالیات نیز هستند که این رویه ظلم بزرگی به مصرف کننده است زیرا در صورتی که خودروسازان خودروهای فروخته شده را به موقع تحویل می‌دادند مشمول پرداخت مالیات بر ارزش افزوده نبودند.

 

موسوی لارگانی با بیان اینکه در شرایطی که خودروسازی‌ها اجازه رقابت نمی‌دهند چرا روزانه شاهد تصادفات زنجیره‌ای و تلفات جاده‌ای بسیار به دلیل کیفیت نامطلوب خودروها هستیم؟، ادامه داد:

خودروسازی‌ باید رقابتی شوند و تحقق این امر در گرو ورود بخش خصوصی به میدان است.

 

*** تأخیر در تحویل خودرو به مشتری

 

به گزارش پژواک، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان، تصریح کرد:

خودروسازان باید مالیات بر ارزش افزوده خودروهایی که دیرتر از موعد مقرر تحویل دادند، را بپردازند زیرا خودروساز به دلیل تاخیر در تحویل خودرو مقصر بوده است.

خانه ملت

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه