کد خبر:282273
پ
مدیرعامل انودیا
مدیرعامل انویدیا:

هوش مصنوعی ۵ سال دیگر با انسان قابل‌قیاس می‌شود

مدیرعامل انویدیا روز چهارشنبه اعلام کرد سرعت پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی باعث می‌شود این فناوری در سال‌های آتی به هوش انسانی نزدیک‌تر شود.

مدیرعامل انویدیا روز چهارشنبه اعلام کرد سرعت پیشرفت در حوزه هوش مصنوعی باعث می‌شود این فناوری در سال‌های آتی به هوش انسانی نزدیک‌تر شود.

 

*** چشم‌انداز هوش مصنوعی از دید مدیرعامل انویدیا

 

به گزارش پژواک، جنسن هوانگ، در سخنرانی اجلاس سالانه DealBook نیویورک تایمز گفت اگر هوش عمومی مصنوعی (AGI) به‌عنوان رایانه‌ای تعریف شود که اجرای آزمایش‌ها را به روشی نسبتاً رقابتی در سطح هوش انسانی انجام می‌دهد، در چنین شرایطی طی پنج سال آینده شاهد نمونه‌هایی از هوش مصنوعی با کارکردی در سطح هوش انسانی خواهیم بود.

کسب‌وکار انویدیا به‌دلیل افزایش تقاضا برای انواع مدل‌های گرافیک‌ قدرتمند این شرکت درحال رونق است. پردازنده‌های گرافیکی تیم سبز برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی و اجرای بارهای کاری سنگین در صنایعی مثل خودروسازی، معماری‌، الکترونیک، مهندسی، تحقیقات علمی و چت‌بات‌هایی مثل ChatGPT استفاده می‌شود.

به‌گزارش CNBC، درآمد سه‌ماهه‌ی سوم مالی انویدیا سه‌برابر شد و درآمد خالص این شرکت از ۶۸۰ میلیون دلار در سال گذشته به ۹٫۲۴ میلیارد دلار در سال جاری افزایش یافته است.

هوانگ در مصاحبه‌ی اخیرش اعلام کرد اولین ابررایانه‌ی هوش مصنوعی جهان را به OpenAI تحویل داده است. مدیرعامل انویدیا می‌گوید: «ایلان ماسک با دیدن ابررایانه‌ی مذکور اعلام کرد یکی مثل آن می‌خواهد.»

طبق پیش‌بینی هوانگ، رقابت در فضای هوش مصنوعی منجر به ظهور ابزارهای مبتنی‌بر این فناوری خواهد شد که شرکت‌ها در صنایع مختلف و با توجه به نیازهایشان، از طراحی پردازنده و ساخت نرم‌افزار گرفته تا کشف دارو و رادیولوژی، از آن‌ها استفاده خواهند کرد.

طبق اعلام هوانگ، یکی از دلایلی که باعث شده صنعت هوش مصنوعی همچنان با AGI فاصله داشته باشد این است که اگرچه یادگیری ماشینی مهارت‌هایی مثل مثل تشخیص و ادراک دارد، هنوز نمی‌تواند استدلال چند مرحله‌ای انجام دهد و این ویژگی اولویت اصلی شرکت‌ها و محققان در دستیابی به هوش مصنوعی انسان‌گونه است.

طبق اعلام هوانگ، همه‌ی شرکت‌های فعال در حوزه‌ی هوش مصنوعی روی قابلیت استدلال چندمرحله‌ای هوش مصنوعی کار می‌کنند و فناوری با سرعت خیلی زیاد رو به جلو حرکت می‌کند.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه