کد خبر:277868
پ
OpenAI
پژواک گزارش می‌دهد:

هشدار شرکت OpenAI در مورد خطرات جدی هوش مصنوعی؛ تهدید تمدن بشر!

شرکت OpenAI در مورد خطرات هوش مصنوعی هم‌سطح انسان و اینکه اگر نادرست ساخته یا استفاده شود چقدر می‌تواند به جامعه آسیب برساند، هشدار داد.

شرکت OpenAI در مورد خطرات هوش مصنوعی هم‌سطح انسان و اینکه اگر نادرست ساخته یا استفاده شود چقدر می‌تواند به جامعه آسیب برساند، هشدار داد.

 

*** هشدار شرکت OpenAI

 

به گزارش پژواک، اوپن ای‌آی (Open AI) یک شرکت پژوهشی هوش مصنوعی (AI) است که با هدف توسعه هوش مصنوعی بی‌ضرر برای خدمت به بشریت فعالیت می‌کند. این شرکت که از حمایت‌های مالی مایکروسافت نیز برخوردار شده، با انتشار پستی در مورد خطرات جدی هوش مصنوعی توضیحاتی ارائه داد.

این شرکت که در ابتدا توسط گروهی از کارآفرینان و محققان برجسته در حوزه فناوری، از جمله ایلان ماسک و سام آلتمن تأسیس شد، اظهار داشت که هوش مصنوعی در عین مفید بودن می‌تواند پیامدهای خطرناکی برای بشریت داشته باشد.

برخی از دانشمندان مانند استفان هاوکینگ و استوارت راسل، بر این باورند که اگر هوش مصنوعی پیشرفته روزی قادر باشد که خودش را با نرخی فزاینده طراحی کند، می‌تواند یک انفجار هوش غیرقابل توقف را به‌وجود آورد که درنهایت منجر به‌انقراض بشریت خواهد شد.

اوپن ای‌آی معتقد است که «فهمیدن اینکه هوش مصنوعی همسطح هوش انسان چقدر می‌تواند مفید باشد»، موضوعی دشوار است؛ درست مانند فهمیدن اینکه «آیا اگر هوش مصنوعی همسطح انسان نادرست ساخته یا استفاده شود، می‌تواند به جامعه آسیب برساند یا خیر».

OpenAI استدلال کرد که دستیابی به‌نسخه‌ای سودمند و بی‌خطر از هوش مصنوعی مستلزم برنامه‌ریزی دقیق و هماهنگی بین ذینفعان مختلف از جمله محققان، سیاست‌گذاران، رهبران صنعت، گروه‌های جامعه مدنی و عموم مردم است.

این شرکت همچنین خواستار تحقیقات بیشتر در مورد چگونگی اطمینان از همسویی هوش مصنوعی با ارزش‌های انسانی و قابل کنترل توسط انسان شد. علاوه بر این، OpenAI از شفافیت و مسئولیت‌پذیری بیشتر در توسعه و استقرار هوش مصنوعی حمایت کرد.

این سازمان امیدوار است که یک گفتگوی جهانی در مورد ۳ سوال کلیدی داشته باشد: نحوه اداره سیستم‌های هوش مصنوعی، نحوه توزیع عادلانه مزایایی که آنها ایجاد می‌کنند و نحوه اشتراک عادلانه دسترسی.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه