کد خبر:281655
پ
بانک‌های امارات چین
پژواک گزارش می‌دهد:

فرست بانک ابوظبی و بانک چین قرارداد ارز دیجیتال امضا کردند

اجلاس کمربند و جاده چین فهرستی از قراردادهای همکاری خارجی را منتشر کرد.

اجلاس کمربند و جاده چین فهرستی از قراردادهای همکاری خارجی را منتشر کرد.

 

*** همکاری‌های بانکی امارات و چین

 

به گزارش پژواک، علاوه بر این، بانک خلق چین یک قرارداد ارز دیجیتال با بانک مرکزی امارات امضا کرد. دو بانک مرکزی در حال حاضر در پروژه mBridge برای پرداخت های برون مرزی در کنار BIS و بانک های مرکزی تایلند و هنگ کنگ همکاری می کنند.

اعلامیه Belt and Road همچنین به همکاری با بانک اندونزی اشاره کرد، اما مشخص نیست که آیا این همکاری با ارز دیجیتال مرتبط است یا خیر. اندونزی یک برنامه روپیه دیجیتال فعال دارد.

مشاور امارات متحده عربی در زمینه ارز دیجیتال، Shu-Pui Li، طی یک رویداد mBridge در سال گذشته در مورد پتانسیل همکاری صحبت کرد. وی خاطرنشان کرد که شرکت های چینی ترجیح می دهند با استفاده از eCNY (یوآن دیجیتال) پرداخت کنند و شرکت های امارات متحده عربی از دریافت آن خوشحال هستند.

این دلیل منطقی برای پیوند دو بانک BoC-FAB را توضیح می دهد. علاوه بر این، ۳۰۰ هزار شهروند چینی در امارات متحده عربی کار می کنند و ۶۰ درصد تجارت چین با خاورمیانه و شمال آفریقا از طریق امارات انجام می شود.

لی همچنین به ابتکار کمربند و جاده اشاره کرد و به پتانسیل استفاده از CBDC برای پرداخت‌های زیرساختی و قطع بانک‌ های واسطه اشاره کرد که باعث صرفه جویی در هزینه ها و جلوگیری از تاخیر می شود.

همچنین استفاده اخیر از سوئیفت برای اهداف تحریمی مشاهده شده است، چیزی که چین از آن می ترسد. ما نمی توانیم هیچ گونه اختلالی را تحمل کنیم. در حال حاضر، ما می بینیم که این اتفاق در حال رخ دادن است.

بانک چین یکی از معدود بانک های تجاری با دسترسی مستقیم به CBDC یوان دیجیتال است. بانک های کوچکتر باید از طریق بانک های متصل کار خود را به پیش برند.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** ارز دیجیتال امارات متحده عربی و برنامه های CBDC

 

به گزارش پژواک، در همین حال، هفته گذشته FAB اعلام کرد که به صورت آزمایشی راهکار سیستم‌ های کوین JP Morgan را انجام داده است.

در اوایل سال ۲۰۲۳، امارات متحده عربی برنامه‌ هایی را برای کار جامع ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، خرده‌فروشی، عمده‌ فروشی و CBDC برون مرزی، اعلام کرد.

پروژه پرداخت مرزی mBridge اولویت شماره یک در برنامه آن است. بعدی یک پروژه متقابل CBDC دوجانبه با هند است. و در نهایت، در حال برنامه ریزی برای اثبات مفهوم CBDC داخلی و عمده فروشی است که تا اواسط سال ۲۰۲۴ تکمیل شود. این بانک برای انجام این امور در کارهای خانگی با R3 شریک شد.

با توجه به نیروی کار مهاجر بزرگ امارات متحده عربی، جای تعجب نیست که کار برون مرزی CBDC مهم است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه