کد خبر:281290
پ
ChatGPT
پژواک گزارش می‌دهد:

شرکت خالق ChatGPT ظاهراً با ارزش‌گذاری ۹۰ میلیارد دلاری به‌دنبال جذب سرمایه است

به نقل از یکی از منابع آگاه بازار، شرکت OpenAI، توسعه‌دهنده هوش مصنوعی ChatGPT، ظاهراً درحال مذاکره برای فروش سهام خود است.

به نقل از یکی از منابع آگاه بازار، شرکت OpenAI، توسعه‌دهنده هوش مصنوعی ChatGPT، ظاهراً درحال مذاکره برای فروش سهام خود است.

 

*** شرکت OpenAI به دنبال سرمایه‌گذار

 

به گزارش پژواک، به نقل از وال استریت‌ ژورنال و به نقل از یکی از منابع آگاه بازار، شرکت OpenAI، توسعه‌دهنده هوش مصنوعی ChatGPT، ظاهراً درحال مذاکره برای فروش سهام است. با این اقدام، ارزش شرکت از ۲۹ میلیارد دلار به‌ حدود ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار افزایش پیدا می‌کند.

در گزارش وال استریت ژورنال به این موضوع اشاره شده است که کارمندان این شرکت اجازه خواهند داشت سهام خود را بفروشند. گفتنی است در ماه آوریل، شرکت OpenAI رقمی بالغ بر ۳۰۰ میلیون دلار از طریق برخی شرکت‌ها ازجمله اندرسون، K2 گلوبال و رقمی در حدود ۲۹ میلیون دلار از شرکت‌هایی مانند Sequoia Capital و Thrive دریافت کرد. این جذب سرمایه به‌ غیر از سرمایه‌گذاری بزرگی بود که مایکروسافت در اوایل سال جاری اعلام کرد و در ماه ژانویه نیز موضوع بسته شد. میزان سرمایه‌گذاری مایکروسافت حدود ۱۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** سازنده هوش مصنوعی ChatGPT سهام خود را می‌فروشد

 

به گزارش پژواک، دستیار هوش مصنوعی مولد بسیار محبوب شرکت OpenAI، یعنی ChatGPT، یکی از بزرگ‌ترین داستان‌های موفقیت‌آمیز حوزه فناوری طی ماه‌های اخیر از زمان معرفی آن در حدود ۹ ماه پیش بوده است.

طی یک هفته گذشته، گزارش‌هایی در مورد ChatGPT منتشر شد که نشان می‌دهد هوش مصنوعی مولد در شرف تعامل بسیار بیشتری است و کاربران می‌توانند با این چت‌بات مکالمه صوتی داشته باشند.

این شرکت هوش مصنوعی که ۴۹ درصد آن متعلق به مایکروسافت است، در اواخر آگوست اعلام کرد که انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ به یک میلیارد دلار درآمد برسد.

شرکت OpenAI یکی از معدود شرکت‌هایی است که در خط مقدم هوش مصنوعی مولد قرار دارد و ویژگی‌های محبوبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حالا باید دید در این مسیر شرکت به چه سمت‌وسویی می‌رود.

 

صنایع – صنعت معدن تجارت – منتخبین انتخابات – روستا کشاورزی – سروش – پژواک فناوری

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه