کد خبر:279764
پ
گوگل
پژواک گزارش می‌دهد:

روسیه دسترسی به گوگل‌ نیوز را قطع کرد

داده‌های نت‌بلاکس نشان می‌دهد که دسترسی بسیاری از کاربران روسیه به پلتفرم گردآورنده اخبار گوگل «Google News» قطع شده است.

داده‌های نت‌بلاکس نشان می‌دهد که دسترسی بسیاری از کاربران روسیه به پلتفرم گردآورنده اخبار گوگل «Google News» قطع شده است.

 

*** قطع دسترسی به گوگل نیوز

 

به گزارش پژواک، نت‌بلاکس در توییتی تایید کرده است که ارائه دهندگان اینترنت روسیه از جمله Rostelecom، U-LAN و Telplus در پی ناآرامی‌ها و تلاش برای کودتا در این کشور دسترسی کاربران به گوگل نیوز را قطع کرده‌اند.

براساس داده‌های نت‌بلاکس، پنج ارائه دهنده روسی دسترسی کاربران را به طور کامل قطع کرده و تنها نیمی از کاربران سه ارائه دهنده دیگر این کشور نیز به گوگل نیوز دسترسی دارند.

روسیه پیش از این هم پلتفرم‌های مختلف غربی را به اتهام شایعه‌پراکنی و سانسور رسانه‌های دولتی این کشور فیلتر کرده است. رگولاتوری اینترنت روسیه (Roskomnadzor)، ماه مارس سال ۲۰۲۲ نیز گوگل نیوز را به دلیل توقف تبلیغات در روسیه و شایعه پراکنی به قطع دسترسی تهدید کرده بود.

روسکومندزور، از ابتدای جنگ روسیه و اوکراین، نظارت و سخت‌گیری خود بر فضای اینترنت را افزایش داده است و اسفندماه سال گذشته این نهاد با تصویب مقررات جدیدی استفاده از بسیاری اپلیکیشن‌ها از جمله تلگرام، دیسکورد و وی‌چت را ممنوع کرد.

علاوه بر محدودیت‌های قانونی، شرکت‌های مختلف از جمله تیک‌تاک و نتفلیکس، خدمات خود را پس از جنگ روسیه و اوکراین در این کشور متوقف کرده‌اند. اپل، سامسونگ، مایکروسافت، اوراکل، سیسکو و چند شرکت دیگر نیز به طور کامل از روسیه خارج شده‌اند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه