کد خبر:269866
پ
ایلان ماسک
پژواک گزارش می‌دهد:

رمز موفقیت ایلان ماسک برای افزایش سهامش در تسلا

گزارش‌‎ها حاکی از آن است که ایلان ماسک با فروش سهام خود در تسلا تواسنته است، سهام بیشتری را از این شرکت متعلق به خود کند.

گزارش‌‎ها حاکی از آن است که ایلان ماسک با فروش سهام خود در تسلا تواسنته است، سهام بیشتری را از این شرکت متعلق به خود کند.

 

*** فروش ۲۲ میلیارد دلار سهام ایلان ماسک

 

به گزارش پژواک، ایلان ماسک سال گذشته سیلی از فروش سهام، تمرین‌های اختیار معامله، فروش پرداخت مالیات و سهام هدیه را به راه انداخت که مجموعاً نزدیک به ۲۲ میلیارد دلار از سهام خود در تسلا را از دست داد.

با این حال، حتی پس از تخلیه این همه سهام تسلا، او به لطف بسته غرامتی خود، همچنان صاحب سهام بیشتری از شرکت است.

ماسک سال گذشته ۱۶ میلیارد دلار از سهام خود را فروخت و بر اساس تشکیل پرونده در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، ۵ میلیون سهم که ارزشی نزدیک به ۶ میلیارد دلار دارند، در ماه نوامبر به یک موسسه خیریه یا گیرنده ناشناس هدیه داده است.

فروش و هدایا مجموع او را به حدود ۲۲ میلیارد دلار می‌رساند البته ای مبلغ ترکیبی از پرداخت مالیات، پول نقد در جیب او و هدیه می‌باشد.

با این حال، به دلیل ماهیت اعمال اختیارات، ماسک در تسلا در واقع سال را با سهام مالکیت بیشتر در این شرکت به پایان رساند.

در سال ۲۰۱۲، زمانی که ماسک شروع به فروش سهام خود کرد، ۲۲٫۸ میلیون سهم به ارزش حدود ۲۸ میلیارد دلار از تسلا به او تعلق گرفت.

روشی که اعمال اختیار معامله انجام می‌شود به این صورت است که ماسک برای اولین بار سهام خود را تبدیل ۲۲٫۸ میلیون کرد.

 

*** روس‌های ماسک برای افزایش سرمایه خود در تسلا

 

این گزینه‌ها تنها ۶٫۲۴ دلار قیمت داشتند، بنابراین او می‌توانست برای هر گزینه ۶٫۲۴ دلار بپردازد و سهمی از سهام تسلا را که پاییز گذشته با قیمت بیش از ۱۰۰۰ دلار معامله می شد، به دست آورد.

با هر تبدیل گزینه، او به‌طور همزمان سهام را برای پرداخت مالیات می‌فروخت، زیرا گزینه‌ها به عنوان درآمد مالیات می‌گیرند.

حتی زمانی که او میلیاردها دلار سهام را برای پرداخت مالیات تخلیه می‌کرد، مقدار بیشتری از سهام را با قیمت گزینه‌های پایین انباشته می‌کرد بنابراین مالکیت خود را بر شرکت افزایش می‌داد.

در مجموع، ماسک ۱۵٫۷ میلیون سهم را به قیمت ۱۶٫۴ میلیارد دلار فروخت حال به این‌ها سهام هدیه را اضافه کنید و او در مجموع ۲۰٫۷ میلیون سهم را تخلیه کرد.

با این حال، او ۲۲٫۸ میلیون سهم را از طریق اعمال اختیارات به دست آورد که در پایان سال، ۲ میلیون سهم بیشتر در تسلا برای او باقی گذاشت.

او در حال حاضر ۱۷۲٫۶ میلیون سهم دارد که به او ۱۷ درصد از سهام شرکت را می‌دهد و او را به بزرگترین سهامدار منفرد تبدیل می‌کند.

 

*** ماسک چگونه سهام خود در تسلا را فروخت؟

 

برهمین اساس، ماسک فعالیت سهام خود را با یک نظرسنجی در ۶ نوامبر آغاز کرد و به دنبال کنندگانش گفت: «اخیراً سودهای غیرقابل تحقق زیادی به عنوان وسیله‌ای برای اجتناب از مالیات ایجاد شده است، بنابراین من پیشنهاد می‌کنم ۱۰ درصد از سهام تسلا خود را بفروشم. آیا از این حمایت می‌کنید؟»

ماسک قول داد که نتایج این نظرسنجی را دنبال کند که در نهایت با ۵۸ درصد موافق فروش و ۴۲ درصد مخالف بود.

در نهایت او به وعده فروش ۱۰ درصد سهام خود عمل کرد اما او با گزینه‌های دیگر سود بیشتری به دست آورد، که به او یک سفر رفت و برگشت سهام داد که میلیاردها پول نقد، بزرگترین پرداخت مالیات واحد در تاریخ ایالات متحده و حتی بیشتر سهام تسلا را برای او به همراه داشت.

مالکیت ماسک – و دارایی ۲۲۷ میلیارد دلاری – احتمالاً در آینده دوباره سر به فلک می‌کشد و بسته بزرگ بعدی او که می‌تواند حتی از جایزه ۲۰۱۲ هم بزرگتر باشد، در سال ۲۰۲۸ منقضی می‌شود.

 

*** آشنایی با شرکت تسلا

 

به گزارش پژواک، گفتنی است؛ شرکت تسلا شرکت خودروسازی آمریکایی و تولیدکننده خودروهای برقی و قطعات موردنیاز قطارهای برقی است.

شرکت تسلا همچنین تولیدکنندهه پکیج‌های باتری لیتیم‌یون برای دیگر خودروسازها، نظیر تویوتا و دایملر آگ است.

تسلا موتورز در سال ۲۰۰۳ توسط ابرهارد جفری استریل و مارک تارپنینگ تأسیس شد و ادای احترام به مخترع و مهندس برق نیکولا تسلا، اسم این شرکت تسلا گذاشته شد.

ایلان ماسک هم‌اکنون به‌عنوان مدیر عامل اجرایی و رئیس هیئت مدیره تسلا فعالیت می‌کند. سهام تسلا در بازار بورس نزدک معامله می‌شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه