کد خبر:281380
پ
هوش مصنوعی
پژواک گزارش می‌دهد:

برترین شرکت‌‌های توسعه‌دهنده هوش مصنوعی در جهان

شرکت‌های متعددی در زمینه توسعه هوش مصنوعی در سراسر جهان در حال کار روی این فناوری هستند، در این میان برخی از شرکت‌ها توانسته‌اند با عرضه هوش‌های مصنوعی کارآمد از مابقی شرکت‌ها پیشی بگیرند.

شرکت‌های متعددی در زمینه توسعه هوش مصنوعی در سراسر جهان در حال کار روی این فناوری هستند، در این میان برخی از شرکت‌ها توانسته‌اند با عرضه هوش‌های مصنوعی کارآمد از مابقی شرکت‌ها پیشی بگیرند.

 

*** برترین شرکت‌‌های توسعه‌دهنده هوش مصنوعی 

 

به گزارش پژواک، شرکت های متعددی در زمینه توسعه هوش مصنوعی در سراسر جهان در حال کار روی این فناوری هستند، در این میان برخی از شرکت ها توانسته‌اند با عرضه هوش های مصنوعی کارآمد از مابقی شرکت ها پیشی بگیرند. در ادامه برخی از این شرکت ها معرفی شده‌ است.

 

*** OpenAI

 

شرکت OpenAI که در سال ۲۰۱۵ تأسیس شد، به دلیل تحقیق و توسعه هوش مصنوعی ChatGPT در چند سال اخیر توانست به محبوبیت بالایی برسد. این شرکت با مدل‌های زبانی GPT-3 و GPT-4 که ​​معیارهای جدیدی را در پردازش زبان طبیعی ایجاد کرده‌اند، مشهور شد. ماموریت OpenAI این است که مطمئن شود هوش عمومی مصنوعی (AGI) به نفع تمام بشریت است. OpenAI با بودجه قابل توجهی، از جمله سرمایه‌گذاری‌های ایلان ماسک و سام آلتمن، در حال توسعه هوش مصنوعی خود است.

 

UiPath

 

شرکت UiPath یک رهبر جهانی در زمینه توسعه رباتیک است. پلتفرم آن به کسب‌وکارها امکان می‌دهد تا کارهای تکراری را با استفاده از ربات‌های مجهز به هوش مصنوعی انجام دهند. تمرکز این شرکت بر اتوماسیون و کارایی آن را به یک بازیگر کلیدی در در آینده هوش مصنوعی رباتیک تبدیل کرده است.

 

*** SenseTime

 

شرکت SenseTime مستقر در چین، یک مرکز فناوری تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی است. این شرکت در بخش های مختلف از جمله نظارت، مراقبت های بهداشتی و خودروهای خودران کاربرد دارد. از هوش مصنوعی این شرکت در بسیاری از کشورهای جهان استفاده می شود.

 

*** C3.ai

 

شرکت C3.ai در برنامه های کاربردی هوش مصنوعی سازمانی تخصص دارد و راه حل هایی برای صنایعی مانند انرژی، تولید و مراقبت های بهداشتی ارائه می دهد. پلتفرم این شرکت به سازمان ها اجازه می دهد تا از قدرت هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل داده های اداری استفاده کنند.

 

*** شرکت پزشکی زبرا

 

شرکت پزشکی زبرا بر پیشرفت مراقبت های بهداشتی از طریق تصویربرداری پزشکی مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت دارد. الگوریتم های این شرکت می توانند طیف گسترده ای از بیماری ها را از طریق اشعه ایکس، سی تی اسکن و ام آر آی تشخیص دهند.

 

*** نورو

 

Nuro بزرگ ترین توسعه دهنده فناوری تحویل خودکار است. وسایل نقلیه خودران آنها برای تحویل بسته‌ها طراحی شده اند و هدف آن تغییر صنعت لجستیک است. با حمایت سرمایه گذاران بزرگی مانند سافت بانک، تولیدات این شرکت در زمینه وسایل نقلیه خودران مجهز به هوش مصنوعی پیشرفت چشمگیری داشته است.

 

*** وایمو

 

این شرکت یکی از زیر مجموعه های شرکت مادر گوگل یعنی آلفابت بوده و فعالیت اصلی آن در زمینه خودروهای خودران است. بخشی از تمرکز این شرکت بر توسعه هوش مصنوعی برای کنترل خودروهای خودران برد بلند و بین شهری است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه