کد خبر:275509
پ
کوچی
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس تشریح کرد

بایدها و نبایدهای واردات خودرو/ دولت در واردات خودرو نباید اجازه دهد با عوارض، مالیات و گمرکی، خودروی اقتصادی به خودروی تجملاتی تبدیل شود

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تشریح بایدها و نبایدهای واردات خودرو، از دولت خواست با جلوگیری از افزایش هزینه‌ها، از تبدیل خودروی اقتصادی به خودروی تجملاتی جلوگیری کند.

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تشریح بایدها و نبایدهای واردات خودرو، از دولت خواست با جلوگیری از افزایش هزینه‌ها، از تبدیل خودروی اقتصادی به خودروی تجملاتی جلوگیری کند.

 

*** واردات خودرو؛ تنها راه‌کار موجود

 

به گزارش پژواک به نقل از صنایع، جلال رشیدی کوچی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار این رسانه پیرامون بایدها و نبایدهای واردات خودرو به کشور، اظهار داشت:

بحث واردات خودرو با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب و عدم رضایت مردم باید به یک سرانجام مشخص برسد و در راستای کاهش این نارضایتی‌ها اقداماتی صورت بگیرد، اما نکته قابل تامل در این میان این است که علیرغم موافقت دولت، مجلس، شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلح نظام با واردات خودرو، کماکان اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

 

وی در ادامه، افزود:

از طرف دیگر خودروسازان با گستاخی تمام، قیمت محصولات خود را افزایش داده و برای حذف قرعه‌کشی شرط گذاشته‌اند.

لذا به نظر بنده تنها راه تغییر این وضعیت واردات هدفمند، دقیق و بابرنامه است.

 

*** نظارت؛ مهم‌ترین وظیفه دولت

 

به گزارش پژواک، عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پایان و با بیان اینکه دولت باید بر واردات خودرو نظارت کند و اجازه ندهد، یک خودروی اقتصادی با اخذ عوارض، مالیات و گمرکی، تبدیل به یک خودرو تجملاتی شود، تصریح کرد:

خودرو‌های با قیمت ۲۰,۰۰۰ الی ۳۰,۰۰۰ دلار، خودرو‌های اقتصادی محسوب می‌شوند که قیمتی مشابه با تولیدات داخل دارند.

لذا اگر قرار باشد این خودروها با عوارض، مالیات و گمرکی سنگین وارد کشور شوند، قیمت نهایی این خودروها تا ۵۰,۰۰۰ دلار افزایش پیدا می‌کند که در این شرایط تفاوتی با خودرو‌های تجملاتی نخواهند داشت.

شایان ذکر است، با مطالبه‌گری که شکل گرفته و موافقت تمام ارکان نظام، انشاالله به‌زودی شاهد واردات خودرو به کشور خواهیم بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
صنایع
ارسال دیدگاه