کد خبر:281339
پ
اقتصاد فضایی
پژواک گزارش می‌دهد:

«اجلاس اقتصاد فضایی» ۱۱ تا ۱۲ اکتبر برگزار می‌شود

هفته‌نامه «اکونومیست» برای فراهم کردن فرصت‌های جدید توسعه اقتصادی در فضا و پیشرفت در این زمینه، اولین «اجلاس اقتصاد فضایی» را برگزار می‌کند.

هفته‌نامه «اکونومیست» برای فراهم کردن فرصت‌های جدید توسعه اقتصادی در فضا و پیشرفت در این زمینه، اولین «اجلاس اقتصاد فضایی» را برگزار می‌کند.

 

*** «اجلاس اقتصاد فضایی» 

 

به گزارش پژواک، از آنجا که دسترسی به فضا همچنان در حال گسترش است و بشریت برای بازگشت به ماه و ایجاد یک حضور پایدار در آنجا آماده می‌شود، شرکت‌های خصوصی سعی دارند زمینه‌ای را برای توسعه اقتصاد جدید در فضا ایجاد کنند.

هفته‌نامه بریتانیایی «اکونومیست»(The Economist) برای کمک به برجسته کردن فرصت‌های جدیدی که اقتصاد مبتنی بر فضا فراهم می‌کند، اولین اجلاس اقتصاد فضایی خود را از ۱۱ تا ۱۲ اکتبر در لس‌آنجلس، کالیفرنیا برگزار خواهد کرد و امکان شرکت به صورت حضوری یا مجازی در این اجلاس فراهم است.

برخی از موضوعاتی که در این اجلاس مورد بحث قرار خواهند گرفت، پایداری پروازهای فضایی و کاهش زباله‌های فضایی، ساخت در مدار، رصد زمین، تجاری‌سازی و اکتشاف فضایی بلندمدت هستند.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است: اگرچه فضا همیشه تخیل را تسخیر کرده اما پتانسیل تجاری، اجتماعی و محیطی آن اکنون بیش از هر زمان دیگری ملموس است. از آنجا که صنعت فضایی به پیشرفت خود ادامه می‌دهد، اجلاس اقتصاد فضایی می‌تواند فرصت‌های گسترده‌ای را که در بخش‌های گوناگون پدید می‌آیند، برجسته کند.

بیش از ۱۰۰ سخنران از بخش فضایی و بخش‌های دیگر در بیش از ۶۰ جلسه این اجلاس، ایده‌های خود را برای اقتصاد جدید بیرون از زمین به اشتراک خواهند گذاشت.

برخی از مهم‌ترین سخن‌رانان اجلاس اقتصاد فضایی به شرح زیر هستند.

«پیتر بک»(Peter Beck) رئیس و مدیرعامل شرکت «راکت لب»(Rocket Lab)

دکتر «لوری لشین»(Laurie Leshin) مدیر «آزمایشگاه پیش‌رانش جت»(JPL) ناسا

«سر مارتین ریس»(Sir Martin Rees) ستاره‌شناس سلطنتی بریتانیا

«جان شاو»(John Shaw) از فرماندهی فضایی آمریکا

«دیلن تیلور»(Dylan Taylor) رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت «وویجر اسپیس»(Voyager Space)

هدف از این اجلاس، کمک کردن به رهبران بخش تجاری و دولتی فضاست تا ایده‌هایی را ارائه دهند که می‌تواند اقتصاد رو به رشد خارج از زمین را پیش ببرد.

«هلن پونزفورد»(Helen Ponsford) رئیس تجارت، فناوری و برنامه‌ریزی رویدادهای صنعت اکونومیست، در بیانیه‌ای مطبوعاتی گفت: فضا امروزه تجارت همه است. گسترش سریع این صنعت، فرصت‌های زیادی را برای همکاری در همه بخش‌ها فراهم می‌کند. ما هیجان‌زده هستیم که اجلاس اقتصاد فضایی بتواند گفتگوهای محوری را پیرامون تحقق یافتن پتانسیل کامل فضای جدید تسهیل کند. سخن‌رانان و شرکت‌کنندگان برای کمک کردن به تسریع نوآوری در اقتصاد فضایی، به طور یکسان ایده‌هایی را ارائه خواهند کرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه