کد خبر:282851
پ
آنر نوکیا
پژواک گزارش می‌دهد:

آنر و نوکیا توافق استفاده از پتنت‌های ۵G را امضاء کردند

روز گذشته نوکیا از انعقاد قرارداد مجوز استفاده از پتنت‌های ۵G با برند آنر خبر داد.

روز گذشته نوکیا از انعقاد قرارداد مجوز استفاده از پتنت‌های ۵G با برند آنر خبر داد.

 

*** تفاهم آنر و نوکیا

 

به گزارش پژواک، بر اساس بیانیه مطبوعاتی رسمی منتشر شده، این توافق شامل اختراعات اساسی هر دو شرکت در زمینه ۵G و سایر فناوری‌های سلولی است.

نوکیا با افتخار اعلام کرده که این توافق، چهارمین قرارداد بزرگ منعقد شده در زمینه گوشی‌های هوشمند طی مدت ۱۲ ماه گذشته به‌شمار می‌رود. این توافق بیش از هر چیز دیگری به صدور مجوز ثبت اختراع برای یک شرکت شباهت دارد.

همچنین نوکیا خاطرنشان می‌کند که پرتفوی پتنت‌های پیشرو در صنعت از حدودا ۲۰ هزار خانواده شامل بیش از ۶ هزار مجموعه پتنت که برای فناوری ۵G ضروری هستند؛ تشکیل شده است.

با این‌حال مطابق پیش‌بینی‌ها مفاد دقیق قرارداد میان آنر و نوکیا به‌صورت محرمانه بین این دو شرکت محفوظ خواهد ماند. نکته جالب توجه اینکه آنر در حالی این مسیر را انتخاب کرده که یک شرکت چینی دیگر با نام اوپو درگیر مبارزه با نوکیا شده است. این مبارزه در دادگاه پیگیری شده و نتایج بسیار ناخوشایندی را در بخش‌هایی از اروپا به‌دنبال داشته است.

نوکیا در اوایل سال ۲۰۲۳ قرارداد حق ثبت اختراع متقابل خود با شرکت سامسونگ را تمدید کرد. در ادامه طی ماه جولای همین کار با شرکت اپل انجام شد. اکنون آنر بخشی از بازی است؛ بنابراین شکایت نوکیا از آنر بابت نقض حق ثبت اختراع (همانند آن‌چه که در قبال برند اوپو انجام شد) کاملا منتفی خواهد بود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه