کد خبر:280119
پ
کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر
پژواک گزارش می‌دهد:

کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر/ وارث میراث پورشه ۳۵۶ افسانه‌ای + عکس

پورشه اقدام به نمایش کانسپت ویژن ۳۵۷ اسپیدستر کرد؛ خودرو مفهومی Vision 357 Speedster با طراحی رترو اسپرت، هر نگاهی را جذب خود می‌کند.

پورشه اقدام به نمایش کانسپت ویژن ۳۵۷ اسپیدستر کرد؛ خودرو مفهومی Vision 357 Speedster با طراحی رترو اسپرت، هر نگاهی را جذب خود می‌کند.

 

*** کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر

 

به گزارش پژواک، پورشه اخیراً طی فستیوال گودوود ۲۰۲۳ از ویژن ۳۵۷ اسپیدستر پرده برداشت. این کانسپت که دنباله‌روی کانسپت ویژن ۳۵۷ است، هدف از ادای احترام به ۳۵۶ شماره ۱ رودستر به مناسبت ۷۵ سالگی آن دارد؛ اولین خودرو پورشه که از آن به‌عنوان «رویای فردیناند پورشه» و «تولد این برند خودرو اسپرت» یاد می‌شود. به واسطه این خودرو مفهومی جدید، طراحی ۳۵۶ را با شکل و شمایل امروزی مشاهده می‌کنیم.

 

کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر - Vision 357 Speedster

 

*** معرفی خودرو مفهومی پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر

 

خودرو مفهومی الکتریکی ویژن ۳۵۷ اسپیدستر هرچند جهت ادای احترام به ۳۵۶ ارائه شده، در واقع بر پایه پورشه ۷۱۸ GT4 e-Performance ساخته شده است. موتورهای الکتریکی و باتری این خودرو هم از پورشه میشن R تامین شده‌اند و شاسی آن به پورشه ۷۱۸ GT4 کلاب اسپرت تعلق دارد. کانسپت ویژن ۳۵۷ که نسخه کوپه هم‌خانواده آن بر شمرده می‌شد، بر اساس ۷۱۸ کایمن GT4 RS توسعه پیدا کرده بود.

 

کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر - Vision 357 Speedster

 

در نمای بیرونی این کانسپت پورشه با طراحی رترو جذاب آن، ترکیبی از رنگ‌های سفید، خاکستری تحت تاثیر از مسابقات و همچنین آبی Miami دیده می‌شود. عدد ۷۵ به شکلی برجسته روی بدنه نقش بسته است تا یادآور ۷۵ سالگی ۳۵۶ افسانه‌ای شود و همچنین المان عمودی به کار رفته در ناحیه عقب به این خودرو کلاسیک مربوط می‌شود. ضمناً به‌جای آینه‌های مرسوم، دوربین‌هایی به شکل بال در دو طرف خودرو تعبیه شده است.

 

کانسپت پورشه ویژن ۳۵۷ اسپیدستر - Vision 357 Speedster

 

در کابین ویژن ۳۵۷ اسپیدستر به‌جز اجزای پایه، خبری از المان جالب توجه دیگری نیست. موقعیت پایین صندلی، فرمان اسپرت و سطحی شفاف پشت فرمان به‌عنوان صفحه آمپر ویژگی‌های لازم به ذکر فضای داخلی این خودرو مفهومی‌اند. فیبر کربن هم به وفور داخل خودرو استفاده شده است تا به ماهیت اسپرت مسابقه‌ای آن اضافه کند. حتی به‌جای محفظه داشبورد همیشگی، بندهایی آبی‌رنگ برای نگهداری اشیاء در نظر گرفته شده است.

 

کابین کانسپت Vision 357 Speedster

 

پورشه رسماً ارقام مربوط به عملکرد Vision 357 Speedster را ارائه نداده، ولی احتمالاً این خودرو سقف‌باز قابلیت تولید قدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار را داشته باشد و همچنین انتظار می‌رود بتواند ظرف فقط ۲٫۵ ثانیه از ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه