کد خبر:278264
پ
EQS
پژواک گزارش می‌دهد:

فراخوان مرسدس بنز برای تنها سه دستگاه EQS به‌خاطر نقص آینه عقب

ظاهرأ کارکنان خط تولید این سدان لوکس برقی، از چسب کافی برای آینه عقب استفاده نکرده‌اند.

ظاهرأ کارکنان خط تولید این سدان لوکس برقی، از چسب کافی برای آینه عقب استفاده نکرده‌اند.

 

*** فراخوان مرسدس بنز 

 

به گزارش پژواک، شرکت مرسدس بنز برای تنها سه دستگاه EQS فراخوان صادر کرد. براساس اطلاعیه موجود، ظاهرأ کارکنان خط تولید این سدان لوکس برقی، از چسب کافی برای آینه عقب استفاده نکرده‌اند! هرچند این مشکل خیلی کوچک به‌نظر می‌رسد، اما می‌تواند عملکرد سیستم‌های ایمنی را به میزان زیادی تحت تأثیر قرار دهد. بدیهی است که در این حالت احتمال تصادف افزایش می‌یابد.

اسناد سازمان ملی بیمه ترافیک بزرگراه‌های آمریکا نشان می‌دهد در خودروهای مشمول فراخوان مرسدس بنز، آینه عقب «به‌طور ناقص» به شیشه جلو متصل است. با توجه به این امر، هر لحظه ممکن است آینه مذکور از جای خود جدا شود. اگر این اتفاق بیفتد، مشکل فقط عدم امکان مشاهده پشت خودرو نخواهد بود.

 

*** یک ماژول پیشرفته در قالب آینه عقب

 

آینه دید عقب مرسدس بنز EQS علاوه بر شیشه، میزبان یک دوربین پیشرفته است. این دوربین همواره مسیر مقابل خودرو را اسکن می‌کند و داده‌های آن توسط سیستم‌های کمک راننده مورد استفاده قرار می‌گیرند. برخی از این سیستم‌ها عبارتند از کروز کنترل تطبیق‌پذیر، دستیار ترمز با امکان تشخیص عابر پیاده، دستیار حفظ خودرو در بین خطوط، سامانه تشخیص تابلوهای ترافیکی، سنسورهای تشخیص باران و نور و همچنین قابلیت واقعیت افزوده. نکته تأمل‌برانگیز اینکه اختلال در عملکرد این دوربین حتی می‌تواند عملکرد ایربگ‌ها را نیز مختل کند.

 

 

همان‌طور که در ابتدا هم اشاره کردیم، این مشکل به تنها سه دستگاه EQS 580 مدل ۲۰۲۲ محدود است. مرسدس بنز درباره چرایی و ریشه این مشکل به جزئیات زیادی اشاره نکرده است.

 

*** اجرای فراخوان مرسدس بنز از ۱۱ آوریل

 

برای برطرف‌سازی نقص سه دستگاه مرسدس بنز EQS 580 مشمول فراخوان، مهندسان کمپانی شیشه جلو را با نمونه جدید تعویض و ماژول دوربین و آینه عقب را از نو روی آن نصب خواهند کرد. این کار رایگان است و مالکین مدل‌های مشمول نیازی به پرداخت هزینه اضافی نخواهند داشت. آن‌طور که مرسدس بنز اعلام کرده است، روند برقراری ارتباط با مالکین مدل‌های مشمول از ۱۱ آوریل شروع خواهد شد.

 

 

علاوه بر جایگزینی شیشه و ماژول، تکنسین‌های مرسدس بنز دوربین‌های خودرو را دوباره تنظیم خواهند کرد. این امر با سختی‌هایی همراه است و می‌تواند هزینه‌های زیادی به خودروساز آلمانی تحمیل کند. بد نیست اشاره کنیم در بین مدل‌هایی که تاکنون مالکان آن‌ها شیشه جلو را تعویض کرده‌اند، مشکلات پرتکراری در رابطه با عملکرد سامانه‌های کمک راننده گزارش شده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه