کد خبر:282294
پ
OpenAI
پژواک گزارش می‌دهد:

شرکت OpenAI راه‌اندازی استور GPT را تا اوایل سال ۲۰۲۴ به تأخیر انداخت

شرکت OpenAI اعلام کرد که استور برنامه هوش مصنوعی این شرکت با نام GPT Store، در سال جاری راه‌اندازی نخواهد شد و در تاریخ نامشخصی از اوایل سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار می‌گیرد.

شرکت OpenAI اعلام کرد که استور برنامه هوش مصنوعی این شرکت با نام GPT Store، در سال جاری راه‌اندازی نخواهد شد و در تاریخ نامشخصی از اوایل سال ۲۰۲۴ در دسترس قرار می‌گیرد.

 

*** تاخیر در راه‌اندازی استور GPT

 

به گزارش پژواک، نشریه Axios براساس یادداشت ارسال‌شده برای کاربران و توسعه‌دهندگان، خبر تأخیر در عرضه GPT Store را اعلام کرده است. در بخشی از این یادداشت نوشته شده:

«اکنون درحال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی استور GPT در اوایل سال آینده هستیم. درحالی‌که انتظار داشتیم این استور در ماه جاری در دسترس قرار بگیرد، اما چند عامل غیرمنتظره ما را مشغول کرده است.»

 

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

*** استور GPT

 

به گزارش پژواک، OpenAI ماه گذشته میلادی در جریان کنفرانس روز توسعه‌‌دهندگان (Dev Day) خود از راه‌اندازی استور GPT خبر داد. با وجود این استور، مشتریان OpenAI می‌توانند نسخه‌های GPT خود را که روی مجموعه‌ای از داده‌های سفارشی برای کارهای تخصصی آموزش داده شده‌اند، طراحی و عرضه کنند.

سازنده ChatGPT در زمان معرفی این استور گفته بود که روی کنترل‌های حریم خصوصی و ایمنی آن تأکید خواهد داشت. به عنوان مثال، چت‌های داخلی GPTها با محتواسازان به اشتراک گذاشته نمی‌شود و اگر یک GPT از APIهای شخص ثالث استفاده کند، کاربر می‌تواند به‌اشتراک‌گذاری داده‌های خود با آن API را انتخاب کند.

OpenAI در چند وقت گذشته وضعیت پرفرازونشیبی را پشت‌سر گذاشته است. ابتدا سم آلتمن به‌طور غیرمنتظره از سمت مدیرعاملی شرکت برکنار شد و چند روز بعد، پس از تهدید صدها کارمند OpenAI به استعفا، دوباره مدیرعامل OpenAI شد. پس از آن نیز از تغییرات گسترده در هیئت‌مدیره شرکت و حضور مایکروسافت به‌عنوان ناظر در آن خبر داده شد.

هرچند مستقیماً به دلایل تأخیر در عرضه استور GPT اشاره نشده است، اما این یادداشت نشان می‌دهد که وضعیت آشفته اخیر OpenAI ممکن است در آن نقش داشته باشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه