کد خبر:280133
پ
جزئیات آی کار ۰۳
پژواک گزارش می‌دهد:

جزئیات آی کار ۰۳؛ شاسی بلند جمع و جور چری با ظاهری جوان‌پسند + عکس

شاسی بلند جمع و جور چری آی کار ۰۳ – Chery iCar 03، مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و باتری CATL است.

شاسی بلند جمع و جور چری آی کار ۰۳ – Chery iCar 03، مجهز به یک موتور الکتریکی با قدرت ۱۸۴ اسب بخار و باتری CATL است.

 

*** جزئیات آی کار ۰۳

 

به گزارش پژواک، چری تولید انبوه شاسی بلند آی کار ۰۳ را آغاز کرده و به‌زودی آن را در بازار چین عرضه خواهد کرد. آی کار، سری تازه خودروهای برقی کمپانی چینی است که با هدف جذب مشتریان جوان، وارد بازار خواهد شد. هفت مدل در این سری جای می‌گیرند که شامل SUV، سدان و خودروهای چند منظوره می‌شوند.

این یک SUV کوچک آلرود (all-road) است که ظاهری حجیم و عضلانی دارد؛ مطابق با سلیقه این روزهای مشتریان چینی!

اصطلاح آلرود، در کشور چین زیاد استفاده می‌شود و برای توصیف خودروهایی به‌کار می‌رود که توانایی بالایی برای تردد در جاده‌های نه‌چندان هموار دارند.

 

شاسی بلند چری آی کار 03

 

باتری این خودرو، ساخت کمپانی CATL و از نوع لیتیوم آهن فسفات است. هنوز ظرفیت آن را نمی‌دانیم؛ اما Chery پیش‌تر از شعاع حرکتی ۵۰۰ کیلومتری SUV برقی خود خبر داده بود.

موتور الکتریکی iCar 03 که روی محور جلو می‌نشیند، ۱۸۴ اسب بخار قدرت دارد و ساخت یکی از شرکت‌های زیرمجموعه چری، Qida است. حداکثر سرعت آن هم به ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

در طراحی شاسی بلند جدید چری، سپرهای بزرگ آن که از پلاستیک سخت ساخته شده‌اند، حسابی جلب توجه می‌کنند. شیشه عقب صاف و چراغ‌های i شکل آن را هم در تصاویر می‌بینیم.

 

شاسی بلند چری آی کار 03

 

ابعاد این خودرو، ۴۴۰۶/۱۹۱۰/۱۷۱۵ میلی‌متر و فاصله بین محور جلو و عقب، ۲۷۱۵ میلی‌متر است. این یعنی iCar چری، ۲۲۶ میلی‌متر درازتر از هیوندای Kona است. زاویه حمله و فرار (approach & departure) آن هم به‌ترتیب ۲۶ و ۱۹ درجه است که رقم مناسبی برای یک شاسی بلند به حساب می‌آید.

وزن چری آی کار ۰۳ بین ۱۷۷۵ تا ۱۸۰۰ کیلوگرم است و این، به سایز رینگ و لاستیک آن بستگی دارد که می‌تواند R18/225/60 یا R19/225/55 باشد. ناگفته نماند که کمپانی سازنده، قصد دارد نسخه ۴WD این خودرو را هم تولید کند.

 

شاسی بلند چری آی کار 03

 

*** قیمت شاسی بلند برقی چری آی کار ۰۳

 

به گزارش پژواک، قیمت پایه این خودرو، ۱۵۰ هزار یوان است که با ۲۱ هزار دلار برابری می‌کند. با توجه به طراحی جوان‌پسند و پیشرانه قابل قبول، شاید تصور شود که iCar 03 کار سختی برای جذب مشتری نداشته باشد؛ اما بازار خودروی چین به‌شدت رقابتی است و دست بالای دست، بسیار!

بنابراین احتمالا چری ناگزیر خواهد شد برای حفظ تقاضا، بی‌درنگ پس از عرضه اولیه، تخفیف‌هایی را برای مشتریان در نظر بگیرد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه