کد خبر:278559
پ
خودرو
پژواک گزارش می‌دهد:

با ارزش ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۳/ صدرنشینی تسلا

لیست با ارزش ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۳ منتشر شد. امسال تسلا با قدرت بازگشته و در همان حال، تویوتا افتی محسوس را تجربه کرده است.

لیست با ارزش ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۳ منتشر شد. امسال تسلا با قدرت بازگشته و در همان حال، تویوتا افتی محسوس را تجربه کرده است.

 

*** گزارش آژانس ارزیابی برند Brand Finance

 

به گزارش پژواک، آژانس ارزیابی برند Brand Finance در حالی که هنوز به میانه سال ۲۰۲۳ نرسیده‌ایم، لیست با ارزش‌ترین خودروسازان جهان در این سال را منتشر کرده است. با توجه به این لیست، تا به اینجا در سال ۲۰۲۳ تویوتا با افتی شدید بازی را به تسلا باخته است. ضمن این، حضور بیش از ۲۰ شرکت خودروسازی چینی در این لیست هم می‌تواند جای توجه داشته باشد؛ البته فقط تعدادی از خودروسازان چینی جزو ۵۰ برند برتر از نظر ارزش قرار گرفته‌اند.

 

*** لیست کامل با ارزش ترین خودروسازان سال ۲۰۲۳

 

در سال جاری میلادی تسلا با افزایش ۴۴ درصدی ارزش خود، جایگاه اول لیست با ارزش ترین خودروسازان سال ۲۰۲۳ را از تویوتا تصاحب کرده است. این کمپانی آمریکایی در سال ۲۰۲۲ توانسته بود به جایگاه سوم با ارزش‌ترین ترین شرکت‌های خودروسازی دست پیدا کند. تویوتا هم که پیش از این صدر را در اختیار گرفته بود، با کاهش ۱۸ درصدی جایگاه سوم نصیب آن شده است. با این حال، مرسدس بنز در این بین همچنان در جایگاه دوم قرار دارد؛ هرچند با افت کمتر ۳ درصدی.

از جایگاه سوم به بعد را چندین خودروساز بزرگ آلمانی به خود اختصاص داده‌اند. بی ام و، پورشه و فولکس واگن را به‌ترتیب در جایگاه‌های چهارم، پنجم و ششم مشاهده می‌کنیم؛ فولکس واگن پس از تویوتا دومین خودروساز پرفروش سال ۲۰۲۲ هم شده بود. جایگاه‌های هفتم و هشتم هم به‌ترتیب همچنان به هوندا و فورد تعلق دارد و در جایگاه نهم، هیوندای به چشم می‌خورد که سال گذشته میلادی در جایگاه دوازدهم قرار داشت. نهایتاً جایگاه دهم لیست با ارزش‌ترین خودروسازان سال ۲۰۲۳ را هم یک آلمانی دیگر یعنی آئودی از آن خود کرده است.

اولین چینی لیست ارزشمندترین خودروسازان سال ۲۰۲۳ شرکت بی وای دی است که از جایگاه نوزدهم به دوازدهم رسیده است. در حالی که ارزش برند این شرکت در سال ۲۰۲۲ حوالی ۶.۴ میلیارد دلار بود، حالا مرز ۱۰ میلیارد دلاری را لمس کرده است. پس از بی وای دی، جیلی دومین شرکت با ارزش چینی در سال ۲۰۲۳ بر شمرده می‌شود. این خودروساز چینی با افزایش ۱۱ درصدی، از جایگاه بیست و چهارم به بیست و دوم صعود پیدا کرد. سومین کمپانی چینی در لیست با ارزش‌ترین خودروسازان سال ۲۰۲۳ هاوال با رتبه بیست و چهارم است. در جایگاه‌های ۳۵، ۵۹ و ۷۲ هم به‌ترتیب NIO، دانگ فنگ و وولینگ قابل مشاهده‌اند.

 

*** ۳۰ خودروساز برتر

 

در ادامه ۳۰ مورد از با ارزش‌ترین خودروسازان جهان در سال ۲۰۲۳ را مشاهده می‌کنید:

تسلا
مرسدس بنز
تویوتا
بی ام و
پورشه
فولکس واگن
هوندا
فورد
هیوندای
آئودی
نیسان
بی وای دی
لکسوس
شورلت
ولوو
کیا
فراری
لندرور
سوزوکی
سوبارو
رنو
جیلی
جیپ
هاوال
کادیلاک
جی ام سی
لامبورگینی
بیوک
پولاریس
ماهیندرا

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه