کد خبر:283575
پ
سم آلتمن
پژواک گزارش می‌دهد:

بازگشت رسمی سم آلتمن به هیئت‌مدیره OpenAI/ دلیل اخراج همچنان نامشخص است

با اعلام رسمی برت تیلور، سم آلتمن به تیم هیئت‌مدیره‌ی شرکت OpenAI برمی‌گردد.

با اعلام رسمی برت تیلور، سم آلتمن به تیم هیئت‌مدیره‌ی شرکت OpenAI برمی‌گردد.

 

*** بازگشت رسمی سم آلتمن به هیئت‌مدیره OpenAI

 

به گزارش پژواک، تحقیقاتی مستقل که با سفارش هیئت‌مدیره‌ی جدید OpenAI انجام شد، نشان داد رفتارهای سم آلتمن (مدیرعامل) به گونه‌ای نبوده است که حذف او از تیم هیئت‌مدیره را الزامی کند.

آلتمن پس از عبور از کودتای موقتی همکارانش در اواخر سال ۲۰۲۳، حالا قرار است بار دیگر به تیم هیئت‌مدیره‌ی OpenAI ملحق شود.

برت تیلور، رئیس هیئت‌مدیره‌ی OpenAI، در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد شرکت حقوقی WilmerHale با اعضای هیئت‌مدیره و کارمندان مصاحبه کرد و سراغ بررسی بیش‌ از ۳۰٬۰۰۰ سند رفت و در نهایت به این نتیجه رسید که سم آلتمن و گرک بروکمن (هم‌بنیان‌گذاران شرکت) «رهبران مناسبی برای OpenAI هستند.»

برت تیلور افزون‌بر سم آلتمن، سه عضو جدید دیگر تیم هیئت‌مدیره را هم معرفی کرد: سو دزموند-هلمن (مدیرعامل سابق بنیاد بیل و ملیندا گیتس)، نیکول سلیگمن (از مدیران حقوقی سابق سونی) و فیجی سیمو (مدیرعامل اینستاکارت). این سه نفر قرار است به تیلور، آلتمن، آدام دی‌آنجلو (مدیرعامل کورا) و لری سامرز ملحق شوند و شرکت مادر غیرانتفاعی OpenAI را رهبری کنند.

با وجود بازگشت سم آلتمن به تیم هیئت‌مدیره، هنوز هم مشخص نیست که او چرا سال گذشته اخراج شد. جزئیات اخراج سم آلتمن حتی در توضیحات شرکت حقوقی WilmerHale هم نیامده است.

این شرکت می‌گوید اعضای وقت هیئت‌مدیره‌ی OpenAI معتقد بودند که اخراج آلتمن «چالش‌های مدیریتیِ داخلی را کاهش می‌دهد» و این تصمیم به نگرانی درباره‌ی ایمنی محصول و سرعت توسعه‌ی هوش مصنوعی و وضعیت مالی OpenAI مربوط نبوده است.

برخی منابع می‌گویند دلیل اخراج سم آلتمن، ازبین‌رفتن رابطه‌ی مسالمت‌آمیز او با اعضای هیئت‌مدیره و کاهش اعتماد بین آن‌ها بوده است. WilmerHale می‌گوید تیم هیئت‌مدیره‌ی قبلی بدون اطلاع به سرمایه‌گذاران شرکت و حتی بدون ارائه‌ی فرصت به سم آلتمن برای رفع نگرانی‌ها، سراغ اخراج‌کردن او رفت.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه