کد خبر:271347
پ
تالارپشتی
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

اقدامات مقدماتی برای بررسی واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و اصلاح ساختار مدیریتی آن‌ها آغاز شده است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز اقدامات مقدماتی برای بررسی واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و اصلاح ساختار مدیریتی آن‌ها خبر داد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس از آغاز اقدامات مقدماتی برای بررسی واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و اصلاح ساختار مدیریتی آن‌ها خبر داد.

 

*** تاکید وزیر صنعت بر واگذاری خودروسازی‌ها

 

به گزارش پژواک، عزت‌الله اکبری تالارپشتی با اشاره به جلسه کمیسیون صنایع با وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت:

آقای فاطمی امین در این نشست سرفصل‌های کلی برنامه‌های دولت برای پیگیری تحقق شعار سال یعنی تولید؛ دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را ارائه کرد که عمده گزارش وی به بخش صنعت خودرو اختصاص یافت و سایر بخش‌های صنعت نیز در جلسات آینده بررسی می‌شود.

 

وی در ادامه افزود:

وزیر صنعت این نکته را مورد تأکید قرار داد که دولت نیز معتقد است دو شرکت خودروسازی را نمی‌توان به صورت دولتی اداره کرد و باید هرچه سریع‌تر این دو بنگاه خصوصی شوند.

 

*** واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا

 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه بیان کرد:

براساس اعلام وزیر صمت، کارهای مقدماتی برای بررسی واگذاری سهام این دو خودروسازی به بخش خصوصی و اصلاح ساختار مدیریتی آنها آغاز شده است.

 

تالارپشتی در ادامه اضافه کرد:

در این نشست همچنین منوچهر منطقی معاون حمل و نقل وزیر صمت نیز گزارشی از برنامه‌های این وزارتخانه برای همکاری‌های مشترک با دیگر کشورها در حوزه صنایع ریلی و هوایی ارائه و تأکید کرد که فعلاً مذاکرات مقدماتی در حال انجام است.

 

*** حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

 

به گزارش پژواک، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان تصریح کرد:

علاوه بر جلسات آینده با وزیر صمت برای بررسی برنامه‌های تحقق شعار سال، هفته آینده نیز میزبان معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خواهیم بود تا برنامه‌های این معاونت برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را دریافت کنیم.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه