کد خبر:279821
پ
اسپیس ایکس
ایلان ماسک:

اعمال بیش از ۱۰۰۰ تغییر برای آزمایش بعدی استارشیپ اسپیس‌ایکس

ایلان ماسک از اعمال بیش از ۱۰۰۰ تغییر برای آزمایش بعدی استارشیپ اسپیس‌ایکس خبر داد.

ایلان ماسک از اعمال بیش از ۱۰۰۰ تغییر برای آزمایش بعدی استارشیپ اسپیس‌ایکس خبر داد.

 

*** ۱۰۰۰ تغییر برای آزمایش بعدی استارشیپ

 

به گزارش پژواک، اسپیس ایکس انتهای فروردین‌ماه اولین آزمایش مداری راکت استارشیپ را انجام داد و با شکست روبه‌رو شد. حالا ایلان ماسک اعلام کرده است که این شرکت با اعمال بیش از ۱۰۰۰ تغییر در راکت خود، برای دومین آزمایش این فضاپیمای غول‌پیکر آماده می‌شود.

به گزارش آرس‌تکنیکا، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس، در یک جلسه توییتر اسپیس دراین‌باره گفت: «میان آخرین پرواز استارشیپ و پرواز بعدی تغییرات بسیار زیادی رخ داده است؛ خیلی بیشتر از هزار تغییر؛ بنابراین فکر می‌کنم احتمال موفقیت پرتاب بعدی و رسیدن به مدار خیلی بالاتر از آزمایش قبلی باشد. شرایط احتمالاً حدود ۶۰ درصد بهتر شده است. موفقیت در آزمایش بعدی به این بستگی خواهد داشت که مرحله جداسازی چقدر خوب پیش برود.»

ماسک درباره این تغییرات هم توضیحاتی را ارائه کرد؛ او گفت راکت استارشیپ بعدی و سکوی پرتاب در جنوب تگزاس که ارتقا پیدا می‌کند، باید تا شش هفته دیگر برای پرتاب آتی آماده شده باشد. البته این زمان‌بندی فعلاً با توجه به شرایط اسپیس ایکس ارائه شده است و می‌تواند تغییر کند.

 

*** جداسازی استارشیپ ریسکی‌ترین بخش آزمایش بعدی خواهد بود

 

ماسک همچنین گفت: «ما یک تغییر لحظه آخری را در استارشیپ لحاظ کردیم که در مرحله جداسازی اهمیت زیادی دارد. در این مرحله از چیزی موسوم به مرحله داغ استفاده می‌کنیم که هم‌زمان با روشن‌بودن موتورهای بخش مرحله اول یا بوستر، اجازه می‌دهد موتورهای بخش بالایی هم روشن شوند.»

بنیان‌گذار اسپیس ایکس گفت آن‌ها در مرحله جداسازی، اکثر موتورهای بوستر سوپر هوی را خاموش می‌کنند و درعین‌حال موتورهای مرحله بالایی استارشیپ را روشن می‌کنند. با این کار، توانایی حمل بار استارشیپ افزایش می‌یابد، اما درعین‌حال به بخش فوقانی بوستر آسیب می‌رسد. به همین خاطر مهندسان باید محافظی را به این بخش از راکت خود اضافه کنند.

این شرکت همچنین مجراهایی را به بخش فوقانی بوستر سوپر هوی اضافه می‌کند تا گازهای فوق‌العاده داغ موتورهای بخش بالایی استارشیپ به‌شکلی ایمن خارج شوند و شاهد انفجار فضاپیما نباشیم. ماسک می‌گوید این قسمت ریسکی‌ترین بخش در آزمایش بعدی خواهد بود.

با توجه به اینکه اداره هوانوردی فدرال آمریکا باید تغییرات اعمالی در استارشیپ را بررسی کند، ماسک اذعان کرده که تعیین زمان پرتاب از دست آن‌ها خارج است، چون متغیرهای زیادی وجود دارند که در این زمینه اثرگذار هستند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه