کد خبر:280793
پ
چیپ دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک
پژواک گزارش می‌‌دهد:

چیپ دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک، هوش مصنوعی متا را در دسترس گوشی‌ها قرار می‌دهد

مدل زبانی بزرگ Llama 2 متا روی گوشی‌های مجهز به پردازنده دایمنسیتی ۹۳۰۰ اجرا خواهد شد.

مدل زبانی بزرگ Llama 2 متا روی گوشی‌های مجهز به پردازنده دایمنسیتی ۹۳۰۰ اجرا خواهد شد.

 

*** چیپ دایمنسیتی ۹۳۰۰ مدیاتک

 

به گزارش پژواک، چیپست پرچمدار نسل بعدی مدیاتک که شایعه‌شده دایمنسیتی ۹۳۰۰ خواهد بود، قرار است اواخر سال جاری میلادی عرضه شود. طبق گزارش‌هایی که به‌تازگی منتشر شده، این چیپست از نظر نرم‌افزاری بهینه‌شده تا بتواند Llama 2 را اجرا کند و از نظر سخت‌افزاری نیز برای افزایش عملکرد قابلیت‌های هوش مصنوعی بهبود یافته است.

 

 

*** افزایش حریم خصوصی دایمنسیتی ۹۳۰۰ با هوش مصنوعی

 

کوالکام ماه گذشته برنامه‌های مشابهی را اعلام کرده بود که گرایش آن به سمت هوش مصنوعی مولد را نشان می‌داد. یکی از مزایای بالقوه این نوآوری‌ها، افزایش حریم خصوصی چیپست‌هاست. اجرای وظایف هوش مصنوعی از طریق چیپست به این معنی است که داده‌های کاربران دیگر برای پردازش به محیط ابری ارسال نمی‌شوند و این امر می‌تواند منجر به افزایش اقدامات امنیتی و کنترل بیشتر بر اطلاعات شخصی شود.

چیپست دایمنسیتی ۹۳۰۰ طبق گزارش‌های موجود دارای مشخصاتی ازجمله هسته‌های پردازنده Cortex-X4 و A720 و پردازنده گرافیکی Immortalis-G720 خواهد بود. این ترکیب فنی نشان‌دهنده تعهد مدیاتک برای ارائه یک تجربه هوش مصنوعی قوی و کارآمد مستقیم در گوشی‌های موبایل است. ظاهراً مدیاتک قصد دارد تا چیپست آینده خود را برای رقابت با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ به ویژگی‌های قابل‌توجهی مجهز کند.

 

 

به گزارش پژواک، همچنین با وجود این پیشرفت‌ها و از آنجایی که مدیاتک و کوالکام به سمت ارائه قابلیت‌های هوش مصنوعی روی گوشی‌ها جذب شده‌اند، مصرف‌کنندگان می‌توانند تا پایان سال ۲۰۲۳ منتظر فناوری‌های ایمن‌تری باشند.

به‌طور کلی، این خبر و ارائه هوش مصنوعی روی چیپست‌های موبایل یک حرکت خوشایند در زمینه نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی و امنیت داده‌ها محسوب می‌شود. همچنین همکاری با متا در زمینه هوش مصنوعی مولد توسط کوالکام و مدیاتک به احتمال زیاد استاندارد جدیدی را در صنعت موبایل تعریف خواهد کرد که ممکن است در سال‌های آینده باعث ایجاد نوآوری‌های بیشتری شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه