کد خبر:282289
پ
تراشه ADM
پژواک گزارش می‌دهد:

پس از آیفون، گوشی‌های اندرویدی هم به تراشه ۳ نانومتری مجهز می‌شوند

پردازنده‌ پرچمدار آینده کوالکام با فناوری ۳ نانومتری N3E شرکت TSMC ساخته خواهد شد.

پردازنده‌ پرچمدار آینده کوالکام با فناوری ۳ نانومتری N3E شرکت TSMC ساخته خواهد شد.

 

*** تجهیز گوشی‌های اندرویدی به تراشه ۳ نانومتری

 

به گزارش پژواک، سامسونگ فرصت همکاری با کوالکام برای ساخت پردازنده‌ی پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را از دست داده است و احتمالاً TSMC از فناوری ۳ نانومتری N3E برای ساخت پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ استفاده خواهد کرد.

غول تایوانی، فناوری ۳ نانومتری N3B را برای پردازنده‌های A17 پرو و M3 که در گوشی اپل و مک بوک جدید اپل دیده‌ایم، استفاده کرده است؛ اما TSMC برای کاهش هزینه‌های تولید، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را با فناوری ۳ نانومتری N3E می‌سازد.

سامسونگ سیاست محافظ کارانه‌ای برای تولید تراشه‌های ۳ نانومتری پیش می‌برد و این یکی از دلایل عقب‌نشینی این شرکت در همکاری با کوالکام در ساخت پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ به‌شمار می‌رود.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

*** شایعات جدید ساخت پردازنده‌ی جدید کوالکام

 

به گزارش پژواک، شایعاتی مبنی بر ساخت پردازنده‌ی جدید کوالکام در دو نسخه‌ی TSMC و سامسونگ به‌گوش می‌رسید؛ اما به‌نظر می‌رسد کوالکام تنها قصد همکاری با TSMC را دارد و فرایند تولید انبوه ضعیف سامسونگ و نارضایتی از اسنپدراگون ۸ نسل ۱ باعث دلسرد شدن کوالکام برای همکاری با غول کره‌ای شده است.

انتظار می‌رود اسنپدراگون ۸ نسل ۴ اولین سیستم-روی-چیپ کوالکام باشد که با هسته‌های Oryon برای رقابت با اپل عرضه می‌شود و این عامل افزایش قیمت پردازنده جدید کوالکام خواهد بود. احتمالاً قیمت گوشی هایی که به این پردازنده مجهز شوند،‌ گران‌تر از نسل قبلی باشند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه