کد خبر:274176
پ
مرورگر
پژواک گزارش می‌دهد:

نبرد نابرابر مرورگرها/ تفسیر آمار دانلود و استفاده از مرورگرها چه کاربردی دارد؟

تفسیر آمارهای مربوط به نصب و به‌کارگیری مرورگرها نشان می‌دهد که فقط قوانین ضد انحصار می‌توانند به نبرد نابرابر مرورگرها خاتمه دهند.

تفسیر آمارهای مربوط به نصب و به‌کارگیری مرورگرها نشان می‌دهد که فقط قوانین ضد انحصار می‌توانند به نبرد نابرابر مرورگرها خاتمه دهند.

 

*** نبرد نابرابر مرورگرها

 

به گزارش پژواک، ارقام جدید نشان‌دهنده‌ی وسعت مشکلاتی است که مرورگرهای کوچک در رقابت با مرورگرهایی نظیر گوگل کروم و سافاری و مایکروسافت اج باید با آن‌ها مواجه شوند.

به‌گزارش تک‌رِیدِر، براساس داده‌های گردآوری‌شده‌ی پلتفرم هوشمند دیجیتالی SimilarWeb، تعداد دانلودهای مرورگر Opera، به‌عنوان یکی از مرورگرهای چالشگر، با تعداد دانلود به‌دست‌آمده‌ی مایکروسافت اج مقایسه‌شدنی است.

در بازه‌ی زمانی بین ژانویه و می ۲۰۲۲ (دی ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۱)، صفحه‌ی تأیید دانلود اپرا روی کامپیوترهای رومیزی ۱۲/۰۳ میلیون بار بازدید داشته است؛ درحالی‌که ترافیک روی صفحه‌ی دانلود مایکروسافت اج ۱۲/۴۰ میلیون بازدید را نشان می‌دهد.

برخلاف داده‌های اپرا، رقم مربوط به اج نشان‌دهنده‌ی تعداد دانلودهای کامل نیست؛ بنابراین، می‌توان گفت این مرورگر کوچک احتمالاً درعمل دانلودهای بیشتری را درمقایسه‌با همتای بزرگ‌تر خود جذب کرده است.

با اینکه این ‌‌‌‌‌نوع آمارها ممکن است درباره‌ی میزان محبوبیت مرورگرها شواهدی را نشان دهند، داده‌های Statcounter درباره‌ی سهم بازار حاکی از آن است که مایکروسافت اج با ۱۰/۱۲ درصد تقریباً چهار برابر بیشتر از اپرا با ۲/۸ درصد از تعداد کل کاربران دسکتاپ بهره‌مند می‌شود.

 

*** دلیل این ناهماهنگی بین این دو آمار چیست؟

 

به گزارش پژواک، یکی از برداشت‌ها از داده‌های آماری گفته‌شده این است که مرورگرهایی مثل اپرا در جلب میزان محبوبیت مشابه با غول‌های فناوری ظاهر می‌شوند و موفق عمل می‌کنند؛ اما نیروهای خاص خارج‌ از بازار توانایی آن‌ها برای رقابت در شرایط برابر را مختل می‌کنند.

از این گذشته، مرورگر مایکروسافت اج روی دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ و ۱۱ به‌صورت ازپیش‌نصب‌شده وجود دارد که عدد آن به میلیارد می‌رسد.

این در حالی‌ است که مرورگر اپرا از این امتیاز محروم است و به‌صورت ازپیش‌نصب‌شده روی هیچ دستگاهی یافت نمی‌شود.

بنابراین، شرکت اپرا تمام تلاش و خلاقیت خود را برای خلق نوآوری‌های نرم‌افزاری به‌کار می‌گیرد تا کاربران بیشتری جذب کند.

به‌طورکلی، ایجاد چالش‌های مؤثر برای شرکت‌هایی مثل اپرا عملاً غیرممکن است؛ مگراینکه برای بی‌اثرکردن وجود اهرمی مثل سیستم‌عامل برای شرکت‌های اپل و گوگل و مایکروسافت که برای آن‌ها امکان ارتقای نرم‌افزارهای اختصاصی را هموار می‌کند، اقداماتی انجام شود.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه