کد خبر:265838
پ
مخالفین کلیات برنامه دولت ۵۰۰٫۳۰۰
پژواک گزارش می دهد

مخالفین کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم چه گفتند؟

در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم ، مخالفین کلیات برنامه پیشنهادی دولت، دلایل مخالفت خود را تشریح کردند.

در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم ، مخالفین کلیات برنامه پیشنهادی دولت، دلایل مخالفت خود را تشریح کردند.

 

*** مخالفین کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم چه گفتند؟

 

به گزارش پژواک، در جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم ، مخالفین کلیات برنامه پیشنهادی دولت، دلایل مخالفت خود را تشریح کردند.

 

*** محمدحسین حسین زاده بحرینی/ مخالف کلیات

 

محمدحسین حسین زاده بحرینی در مخالفت با کابینه دولت سیزدهم گفت:

از آقای رییسی برای انتخاب وزیران جوان تشکر می کنم. از دولت محترم توقع داشتیم که برنامه جامع و منسجم ارائه می کرد و هر بخشی را برعهده یک وزیر می گذاشت.

در یک اداره و اتاق سه جور کارمند نشسته اند که هر کدام حقوق، متفاوتی دارند. اگر بناست کشور با این دولت اداره شود به این مسائل مهم هم توجه شود. امروز صندوق بازنشستگی کشوری، معزل بالفعل اقتصاد ایران است. مسئله کسری بودجه جدی است.

 

این نماینده مجلس در پایان، اظهار داشت:

بانک ها در ایران ریشه تورم هستند. از دهه ۸۰ بانک خصوصی درست شد اما مقام ناظر قوی وجود نداشت و بی انظباطی ایجاد شد و دود آن به چشم ما رفته است. من به آقای روحانی نامه نوشتم و گفتم، مراقب باشید بانک ها شما را زمین نزنند دولت یازدهم و دوازدهم را بانک ها زمین زدند. در برنامه شما درباره بانک ها چیزی نیست و ریشه اقتصاد کشور را بانک های خصوصی، می خشکانند.

 

*** حجت الاسلام حسن نوروزی / مخالف کلیات

 

نماینده مردم رباط کریم در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات برنامه های وزرای پیشنهادی دولت، گفت:

برنامه های ارائه شده اغلب وزرا کیفی و توصیفی بود و بنده برنامه آنان را به صورت کمی ندیدم.

از سوی دیگر در انتخاب وزرای کابینه به سابقه ایثارگری، جانبازی و حضور آنان در جبهه آن طور که باید و شاید توجه نشده است.

 

حجت الاسلام حسن نوروزی در ادامه تصریح کرد:

رئیس جمهور و وزرای پیشنهادی باید بگویند که در این چهار سال می خواهند برای مبارزه با فساد چه کنند و همچنین چه برنامه ای برای ثبت اموال مسئولان و شفافیت در دارایی های آنان دارند.

باید مشخص شود که در دولت جدید قرار است میزان ایجاد شغل و کاهش تورم در هر سال به چه مقدار برسد. باید پاسخ داده شود که آیا در دولت جدید قرار است بانک اسلامی بدون ربا داشته باشیم یا خیر و باید بدانیم که در این دوره، دولت می خواهد چگونه بر بازار نظارت کند.

همچنین مسئله دیگر در مورد خصوصی سازی شرکت های ایران خودرو و سایپا است و دولت باید پاسخ دهد که چه برنامه ای برای واگذاری این دو شرکت دارد و نباید این دو شرکت خودروسازی دولتی بمانند.

 

نماینده مردم رباط کریم در مجلس در پایان تأکید کرد:

بنده در برنامه وزرای پیشنهادی ندیدم که برنامه آنها در راستای سیاست های کلی نظام، فعال کردن اقتصاد و دارایی و حل فاصله طبقاتی باشد و به این جهت با کلیات کابینه پیشنهادی دولت مخالف هستم.

 

*** ملک فاضلی/ مخالف کلیات

 

ملک فاضلی در مخالفت با کابینه پیشنهادی دولت سیزدهم اظهار کرد:

جامعه اهل سنت، ولایتمداری را در راس داشته است، انتظار داریم در سطوح پایین تر از شایستگان کشور استفاده شود.

اولین مشکل جامعه ما بیماری کرونا است و یک قسمت آن مربوط به وزارت بهداشت است. اگر بیماری کرونا ما را امروز علیرغم تعطیلی، اینجا جمع کرده پس باید حواسمان باشد. واکسیناسیون شرط اول پیشگیری است. ارز کشور امروز کجاست و در چه وضعیتی است.

باید معیشت جامعه را حرکت دهیم و راه حل آن کنترل نرخ ارز است اما به ارز ۲۷ هزار تومان رسیدیم. موضوع سیستان و بلوچستان ملی است و استانی نیست اگر این مشکل حل نشود مردم مجبور به جابجایی خواهند شد.

 

این نماینده مجلس در پایان، اضافه کرد:

ما اهل توانستن هستیم در این شکی نیست اما ابراز توانمندی را هم باید فراهم کنیم. استان سیستان و بلوچستان با ۱۵ کشور، همسایه است ما باید به همسایگان توجه کنیم و روش همراه بودن را پیدا کنیم.

 

*** جلال محمودزاده/ مخالف کلیات

 

جلال محمودزاده در جلسه علنی امروز(شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت صریح با کابینه دولت سیزدهم اظهار کرد:

همه عزیزان اطلاع دارند که کشور ما دارای مشکلات عدیده‌ای است. تورم، زباله‌گردی، کوله‌بری، سوخت‌بری، تکدی‌گری، کودکان کار، اختلاف شدید طبقاتی، فروش اعضای بدن جهت امرار معاش، سرقت و زورگیری حاصل اقتصاد غلط و برنامه‌ریزی اشتباه دولت‌های گذشته است.

ما در حال حاضر در تحریم شدید اقتصادی قرار داریم و کشور ما به علت نپیوستن به گروه ویژه اقدام مالی، در لیست سیاه کشورهای صنعتی مثل فرانسه، ایتالیا، کانادا، بریتانیا و ژاپن است.

 

رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس خطاب به سید ابراهیم رئیسی گفت:

با این تیم اقتصادی که فقط از دوستان نزدیک خود انتخاب کرده‌اید، نمی‌توانید به جنگ مشکلات اقتصادی بروید. تیم اقتصادی شما فاقد سابقه اجرایی کافی بوده و دیدگاه‌های کاملا مخالف با پیوستن ما به معاهده‌های بین المللی دارند. این اتفاق باعث کاهش تعاملات اقتصادی با کشورهای عضو، کاهش سرمایه گزاری خارجی در ایران، از دست دادن بازارهای هدف برای صادرات محصولات غیرنفتی و باقی ماندن کشور ما در لیست کشورهای پرخطر و جلوگیری از ایجاد شعبه‌های مالی ایران در کشورهای عضو و در نهایت موجب عدم بهبود فضای کسب و کار در کشور خواهد شد.

 

وی با اشاره به شعارهای یک میلیون واحد مسکونی در سال و ایجاد یک میلیون شغل که رئیسی در دوره انتخابات مطرح کرده بود، گفت:

این شعارها مطمئنا با این تیم اقتصادی معرفی شده به مجلس، محقق نخواهد شد. تیم اقتصادی شما متشکل از کسانی است که همراه جنابعالی در آستان قدس رضوی یا ستاد اجرایی بودند. آیا نمی‌توانستید از همه اقتصادانان کشور دعوت کنید تا در این شرایط برنامه‌های خودشان را به شما ارائه دهند؟

 

نماینده مردم مهاباد در مجلس در پایان با بیان اینکه رئیسی بارها اعلام کرد دولت من، فراحزبی، فراجناحی و دولت وفاق ملی است، گفت:

شما باید به مردم و مجلس جواب دهید که در لیست فعلی وزراء چه کسی را از جناح‌های مخالف وجود دارد؟ آیا در کل وزرای دولت گذشته، یک وزیر عملکرد مثبتی نداشت تا به عناون وزیر کابینه شما معرفی شود تا نشان از دیدگاه فراجناحی شما باشد؟

همه بزرگواران نیک می‌دانند که یکی از اشکالات همه دولت‌های ما این است که همه افراد جناح مخالف از سرایدار اداره گرفته تا بخش داری و استانداری را از گردونه مدیریتی کشور خارج می‌کنند.

آیا درست است که دولت چهار سال از توان مدیریتی، علمی و اجرایی قشر عظیمی از افراد محروم شود؟

 

*** معین الدین سعیدی/ مخالف کلیات

 

نماینده مردم چابهار در مجلس در مخالفت با کلیات برنامه پیشنهادی دولت سیزدهم بیان کرد:

آنانی که رفتند کاری حسینی کردند و آنان که ماندند باید کاری زینبی کنند وگرنه یزیدی هستند، گرامی باد یاد آنانی که رفتند تا اسلام و ایران بماند.

 

معین الدین سعیدی در ادامه افزود: آقای رییسی رای دشمن شکن مردم به شما رای به احیای ارزش های ناب انقلاب اسلامی بود، از شما سپاسگزاریم که در همان روز اول کاری در دل مردم حضور یافتید، اما در کنار ویژگی های ممتاز شخصیتی شما نقد های جدی بر برنامه کاری شما وارد است، شما از موارد بسیار بسیار فوق استراتژیکی مانند روش های کنترل تورم، تثبیت ارزش پول ملی، کاهش ضریب جینی، اشتغال جوانان، محیط زیست و مهم تر از همه نحوه تامین واکسن خیلی گذرا رد شدید که ان شاءالله توضیحات مکفی داده شود.

 

نماینده مردم چابهار در مجلس در پایان، گفت:

انصافا در کنار برخی وزرای کارامد و متناسب با بیانیه گام دوم حضرت آقا، ایرادهای جدی بر چینش کابینه وارد است، آنچه حیرت آور و بلکه تاسف بار است عدم استفاده از ظرفیت بی بدیل بانوان در کابینه حضرتعالی می باشد، نمی توان شعار شایسته سالاری داد ولی چشم ها را بر این ظرفیت بی بدیل بست.

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه