کد خبر:266007
پ
وزیر پیشنهادی تعاون
پژواک گزارش می‌دهد:

در جلسه رای اعتماد به حجت اله عبدالملکی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم چه گذشت؟

در جلسه رای اعتماد به حجت اله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم نمایندگان موافق و مخالف به تشریح نظرات خود پیرامون وی پرداختند.

در جلسه رای اعتماد به حجت اله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت سیزدهم نمایندگان موافق و مخالف به تشریح نظرات خود پیرامون وی پرداختند.

 

*** رای اعتماد به حجت اله عبدالملکی، وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی

 

به گزارش پژواک، سومین روز از جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت سیزدهم در مجلس شورای اسلامی با حضور کلیه نمایندگان ملت، آغاز شد.

حجت اله عبدالملکی گزینه پیشنهادی دولت سیزدهم برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفتمین وزیری بود که روند رای اعتماد به وی در صحن علنی مجلس برگزار شد.

 

***  زهرا شیخی / سخنگوی کمیسیون بهداشت

 

سخنگوی کمیسیون یهداشت مجلس از موافقت این کمیسیون با حجت اله عبدالملکی، وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

 
 

*** سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس

 

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از موافقت این کمیسیون با حجت اله عبدالملکی، وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

 

*** حاجی پور/ سخنگوی کمیسیون آموزش

 

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس از موافقت این کمیسیون با حجت اله عبدالملکی، وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی خبر داد.

 

*** هاجر چنارانی/ مخالف وزیر پیشنهادی تعاون

 

نماینده مردم نیشابور در مخالفت با وزیر پیشنهادی کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت:
اینجا خانه ی ملت است و من باید دغدغه ی ملت را از دولت پیگیری کنم.
دوران خطا و آزمون و دوران ان شاالله و ماشالله تمام شده است، وزارت کار وزارت کوچکی نیست و سابقه آن را در وزارتخانه قبلی دیدیم.
وزارت کار گردش مالی هنگفتی دارد و دیدیم که فردی از یک وزارتخانه استیضاح شد و مجدد برای وزارت کار معرفی شد.
وزارت کار حیاط خلوت بسیاری از افراد است. ما آقای رئیسی را فردی فسادستیز می شناسیم و از شما توقع داریم  که چرا وزرا و تخصص ها جا به جا انتخاب شده اند.
ما جوانان را قبول داریم اما بپذیرید که فرصت نیست و برای شناسایی بدنه ی دولت به افراد فرصت نداریم و خواهش داریم تخصص در اولویت قرار گیرد 
 
هاجر چنارانی در ادامه افزود:
از برنامه ی وزیر پیشنهادی و کار ٣٠ صفحه تصویر وجود دارد از ایشان توقع می رود که برنامه ای برای این وزارتخانه ارایه شود. توقع می رود در حوزه اشتغال سند جامعی ارائه شود و ما سامانه طرح اشتغال را از وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی خواستاریم. شستا حیاط خلوت خیلی از افراد است و بالغ بر ۵٠٠ هیبت مدیره و مدیر عامل در این حوزه وجود دارد.
 
 
نماینده مردم نیشابور در مجلس در پایان، اظهار داشت:
از دغدغه های اصلی نمایندگان متناسب سازی حقوق بازنشستگان است و ٨٩ هزار میلیارد تومان از فروش اموال دولتی به وزارت کار داده شد و می خواهیم ببینیم آیا در این حوزه نظارت صورت میگیرد ؟
 
 

*** عبدالحسین روح‌الامینی/ مخالف وزیر پیشنهادی تعاون

 
 
نماینده مردم تهران در مخالفت با «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:
عبدالملکی اشرافی به حوزه وزارت چند منظوره کار ندارد زیرا این وزارتخانه جای تئوری پردازی نیست. البته او برای داوری برنامه «میدون» خوب است.
 
عبدالحسین روح‌الامینی  در پایان، گفت:
آقای عبدالملکی به عنوان فرد یک فعال ، پختگی لازم برای وزارت کار را ندارد و در حوزه صنعت دارو که ۶۰ درصد آن در شستا و تامین اجتماعی است، نمی‌تواند به سوالات من پاسخ دهد.
 
 

*** بهزاد علیزاده / موافق وزیر پیشنهادی تعاون

 
 
نماینده مردم دهلران در موافقت با «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:
وزارت کار از بزرگترین و مهمترین و پیچیده ترین وزارتخانه دولت است و چالش های بسیار بزرگی دارد و عبدالملکی برای حل این چالش‌ها برنامه کافی را دارد.
عبدالملکی به عنوان یکی از جوان ترین وزرای دولت، در حوزه اقتصاد مقاومتی و اقتصاد اسلامی صاحب نظر است و نگاه مثبتی به ظرفیت های داخلی در حل مشکلات کشور بویژه حوزه اشتغال دارد.
 
بهزاد علیزاده در پایان، تاکید کرد: عبدالملکی در هر جایی که کار کرده، موجب تحول آن مجموعه شده است.
 
 
*** علی اکبر بسطامی / موافق وزیر پیشنهادی تعاون
 
 
نماینده ایلام در موافقت با وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اظهار داشت:
رهبر معظم انقلاب در آغاز مجلس و همینطور در اجلاسیه دوم فرمودند این مجلس سه کار مهم باید انجام دهد؛ توجه به اشتغال، توجه به معیشت و توجه به اقشار آسیب پذیر و در همه این حوزه‌ها یکی از مهمترین برنامه‌های مجلس یازدهم است. باید توجه کنیم که مخاطب این برنامه‌ها وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.
برادر و خواهران عزیز امروز از هفت معضل بزرگ کشور چهارتای آن‌ها در حوزه این وزارتخانه است. برای انجام این کارها و اولویت‌ها در این وزارتخانه به یک نیروی جوان انقلابی نیاز داریم و آن فرد همین دکتر عبدالملکی است.
 
علی اکبر بسطامی در پایان، بیان کرد: این جوان انقلابی با عملکردهای بسیار مثبت در حوزه اشتغال و کارآفرینی و صندوق‌های بازنشستگی و هر جایی که مسئولیت داشته به نحوی عمل کرده است که ریاست جمهوری با شناختی که از ایشان دارد، او را انتخاب کرده است.
آقای عبدالملکی در دوران خدمت الگویی را به جهان عرضه داشت که سازمان کار بین‌الملل توفیقات ایشان را به همه کشورها عرضه کرد تا از مدیریت ایشان الگو بگیرد.
 
 

*** سید ناصر موسوی لارگانی / مخالف وزیر پیشنهادی تعاون

 
 
سید ناصر موسوی لارگانی در مخالفت با «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:
هیمنه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قابل گفتن نیست. این وزارتخانه در هر استان ۱۱ مدیرکل دارد. عظیم‌ترین وزارتخانه دولت وزارت کار است. حدود ۷۰ میلیون نفر از جمعیت کشور با این وزارتخانه سروکار دارند و ماهیانه ۳۲ هزار میلیارد تومان حقوق پراخت می‌کند.
وزرای قبلی این وزراتخانه در قد و قامت رئیس‌جمهور بودند و سابقه نمایندگی مجلس داشتند. رئیس‌جمهور باید شخصیتی در تراز محمد مخبر برای وزارت کار معرفی می‌کرد چراکه در وزارت کار امکان آزمون و خطا نداریم.
 
نماینده مردم فلاورجان در مجلفس در پایان، تاکید کرد:
عبدالملکی به حوزه اقتصاد مقاومتی مسلط است و رئیس‌جمهور هم به دلیل سابقه او در حوزه اشتغال کمیته امداد، وی را معرفی کرد اما اشتغال یک بخش وزارت کار است.
معرفی عبدالملکی به عنوان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ظلم به وزیر پیشنهادی، هیئت دولت و مجلس انقلابی است.
 
 

*** اصغر سلیمی/ مخالف وزیر پیشنهادی تعاون

 
 
نماینده مردم سمیرم در مخالفت با «حجت‌الله عبدالملکی» وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد:
اداره وزارت کار نیاز به یک تیم کارکشته و با تجربه دارد که وزیر پیشنهادی کار از چنین تیمی برخوارد نیست. عبدالملکی از بدنه این وزراتخانه نیستند بنابراین چگونه می‌تواند یک تیم مدریتی قوی را بکارگیری کند؟
 
اصغر سلیمی در پایان، اضافه کرد:
آیا عبدالملکی دانش و تجربه در حوزه صندوق‌های بازنشستگی را دارد؟ آیا به همسان سازی بازنشستگان اعتقاد دارد؟ این وزارتخانه متولی ۴۰۰ شرکت بزرگ در حوزه ملی است.
 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه