کد خبر:269656
پ
داستر
پژواک گزارش می دهد:

داچیا داستر؛ زشت اما کارآمد

داچیا داستر از حدود ۱۲ سال پیش در دو نسل راهی بازار شده و توانسته فروش مناسبی را تجربه کند.

داچیا داستر از حدود ۱۲ سال پیش در دو نسل راهی بازار شده و توانسته فروش مناسبی را تجربه کند.

 

*** داچیا داستر؛ زشت اما کارآمد

 

به گزارش پژواک، حدود ۱۲ سال پیش بود که داچیا با رونمایی از داستر وارد بازار کراس‌اوورهای کامپکت اقتصادی شد. از آن تاریخ تا به حال، این کراس‌اوور کوچک در دو نسل راهی بازار شده و توانسته فروش مناسبی را تجربه کند. آنطور که داچیا اخیرا اعلام کرده، داستر اینک به رکورد فروش ۲ میلیون دستگاه دست یافته است.

از رموز موفقیت اصلی داستر باید به مواردی مثل ارزش بالا در برابر رقم پرداختی، طراحی جذاب و مناسب، کابین جادار و توانایی‌های آفرود مناسب اشاره کرد.

محبوبیت این کراس‌اوور رومانیایی به حدی است که در قاره اروپا عنوان پرفروش‌ترین خودروی کلاس خود را در اختیار دارد.

داستر در کارخانه پیتستی (Pitesti) در رومانی تولید می‌شود و روزانه هزار دستگاه از آن خطوط تولید را ترک می کنند. به عبارت دیگر شرکت داچیا هر ۶۳ ثانیه یک دستگاه داستر مونتاژ می‌کند.

به گفته داچیا، داستر در خیابان‌ها و جاده‌های ۶۰ کشور دنیا حضور دارد. نسل اول این خودرو در سال ۲۰۱۰ معرفی شد و در سال ۲۰۱۷ جای خود را به نسل دوم داد.

نسل دوم هم سال گذشته وارد نسخه فیس‌لیفت شد. این نسل جزو معدود مدل‌هایی است که در کلاس کراس‌اوور‌های کوچک آپشن چهار چرخ محرک را به مشتریان ارائه می‌کند.

سوزوکی ویتارا و هیوندای کونا دیگر مدل‌های این کلاس هستند که آپشن مذکور را دارند.

در اروپا لیست پیشرانه‌های داچیا داستر تنوع مناسبی دارد. این خودرو با دو موتور بنزینی ۱ و ۱.۳ لیتری، یک موتور ۱ لیتری دوگانه سوز و یک موتور ۱.۵ لیتری دیزلی قابل انتخاب است.

این کراس‌اوور ارزان‌قیمت به پیکاپ، ون باری، آمبولانس و خودروی پاپ نیز تبدیل شده و حتی در ناوگان پلیس هم مورد استفاده قرار گرفته است.

نکته جالب توجه اینکه داستر از ابتدای عرضه تاکنون موفق شده بیش از ۴۰ جایزه را از آن خود کند. ناگفته نماند داستر در بازار ایران نیز با برند کمپانی مادر یعنی رنو حضور دارد.

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه