کد خبر:269465
پ
WhatsApp-Image-2022-02-03-at-8.03.33-PM
پژواک گزارش می‌دهد:

خودرویی که خود چینی‌ها هم خریدارش نیستند

عرضه خودرویی چینی با نام دیگنیتی توسط بهمن موتور در حالی قرار است انجام شود که این خودرو در چین طرفدار زیادی ندارد.

عرضه خودرویی چینی با نام دیگنیتی توسط بهمن موتور در حالی قرار است انجام شود که این خودرو در چین طرفدار زیادی ندارد.

 

*** رونمایی محصول جدید دانگ فنگ

 

به گزارش پژواک، دانگ فنگ ix۵ محصولی است که قرار است به زودی توسط بهمن موتور با نام دیگنیتی به بازار عرضه شود؛ خودرویی که در ظاهر ممکن است نظر مخاطبان را به خود جلب کند اما خریداران هنوز از باطن آن خبر ندارد.

 

*** آمار فروش ضعیف در چین

 

بد نیست ابتدا درباره آمار فروش خودروی دیگنیتی یا دانگ فنگ ix۵ بدانید. این خودرو حتی در کشور چین نیز آمار فروش خوبی در سال ۲۰۲۰ نتوانسته به‌دست بیاورد و تنها ۵۱۳۲ دستگاه از این خودرو فروخته شد. دانگ فنگ ix۵ از بین ۵۸۵ خودرو رتبه ۳۴۳ را از لحاظ فروش در چین کسب کرده است.

برهمین اساس، میزان فروش این خودرو در سال ۲۰۱۹ در چین نیز ۱۶ هزار و ۲۱۳ دستگاه بود و با افت فروش ۶۸.۳ درصدی در ۲۰۲۰ مواجه شد. با توجه به موارد ذکر شده متوجه خواهید شد که این خودرو حتی در کشور سازنده نیز مورد استقبال قرار نگرفته و به نوعی با شکست در فروش مواجه شده است.

اما وضعیت این خودرو از لحاظ فنی به چه صورت است؟ آیا می‌توان به این خودرو از لحاظ امنیت اطمینان کرد؟ آیا با یک شاسی بلند قدرتمند مواجه هستیم؟ یکی از سایت‌های خارجی به نام bestsellingcarblog این خودرو را مورد تست و بررسی قرار داده است.

 

*** شتابگیری همراه با تاخیر

 

شاید در بحث طراحی داخلی و خارجی این خودرو نسبت به محصولات چینی موجود در بازار ایران شرایط خوبی داشته باشد. اما شرایط در بخش فنی کاملا متفاوت است. این خودرو از پیشرانه ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر توان ۱۴۸ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۲۰ نیوتن.متر بهره می‌برد.

لازم به ذکر است، در تست درایو این خودرو که توسط سایت ذکر شده صورت گرفته صحبت از شتاب ناامیدکننده به میان آمده است. نویسنده شتابگیری این خودرو را همانند جتور x۷۰ همراه با تاخیر می‌داند. جالب اینجاست که جتور x۷۰ نیز محصول دیگری است که بهمن موتور قصد دارد با نام فیدلیتی روانه بازار خودروی ایران کند. در ادامه آمده است که حتی با قرار دادن حالت خودرو روی اسپرت نیز شتاب گیری خودرو با تاخیر شدید انجام می‌شود.

 

*** آیا دیگنیتی حس امنیت می‌دهد؟

 

به گزارش پژواک، گفتنی است؛ نکته دیگر این که در هنگام چرخش به سمت چپ یا راست لرزش در انتهای خودرو به صورت خطرناکی رخ می‌دهد و حس نااطمینانی به راننده القا می‌شود.

به طور کلی ix۵ در شرایط سخت حس امنیت را به راننده نمی‌دهد و قابلیت‌های یک خودروی اسپرت را ندارد. به نوعی می‌توان گفت که تمام ماجرا فقط به ظاهر آن ختم می‌شود.

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه