کد خبر:268473
پ
عشقی
رئیس سازمان بورس:

تدوین ساز و کاری جدید برای خرید سیمان از بورس کالا/ نقش بازار سرمایه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن

رئیس سازمان بورس با اشاره به نقش بازار سرمایه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تدوین ساز و کاری جدید برای خرید سیمان از بورس کالا خبر داد.

رئیس سازمان بورس با اشاره به نقش بازار سرمایه در اجرای طرح نهضت ملی مسکن از تدوین ساز و کاری جدید برای خرید سیمان از بورس کالا خبر داد.

 

*** نقش بازار سرمایه در راستای کمک به اجرای طرح نهضت ملی مسکن

 

به گزارش پژواک، مجید عشقی به نقش بازار سرمایه در راستای کمک به اجرای طرح نهضت ملی مسکن اشاره کرد و اظهار داشت:

با توجه به معاملات مستمر سیمان و فولاد در بورس کالا، پروژه‌های این طرح به راحتی می‌توانند همه نیاز خود به محصولات را در قالبی شفاف و از طریق بازار سرمایه تامین کنند.

در حال حاضر این محصولات در بورس کالا به صورت مستمر عرضه شده و قیمت آن‌ها کاملاً شفاف است و همه فعالان این حوزه می‌توانند محصولات مورد نیاز خود را از طریق این بازار خریداری کنند.

 

*** تدوین ساز و کاری برای خرید سیمان از بورس کالا

 

رئیس سازمان بورس در ادامه بیان داشت:

در حوزه سیمان سعی کردیم فرآیند صدور کد مشتریان را تسهیل کنیم که در این رابطه سازوکاری فراهم شد تا افراد به راحتی بتوانند به صورت آنلاین و با کد سهامداری اقدام به خرید سیمان از بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالا کنند.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد:

کل سیمان تولیدی کشور به صورت هفتگی در بورس کالا عرضه می‌شود و عرضه فولاد نیز در حال افزایش است، به طوری که در حوزه مقاطع فولادی روند رو به رشدی داریم و با عرضه کل زنجیره تولید فولاد در بورس کالا شاهد رونق تولید در صنعت فولاد خواهیم بود.

 

*** قطعی گاز صنایع در زمستان 

 

به گزارش پژواک، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره اینکه قطعی گاز صنایع در زمستان چه تاثیری در فعالیت شرکت‌های سیمانی و فولادی خواهد داشت؟، اظهار داشت:

یکی از معضلات صنعت سیمان و فولاد قطعی گاز در زمستان است زیرا گاز به اندازه‌ای که هم نیاز خانگی را جواب دهد و هم پاسخگوی نیاز صنایع باشد وجود ندارد.

نکته مهم این است که برخی صنایع از سوخت‌های جایگزین استفاده کنند، به همین دلیل امیدواریم قطعی گاز کمترین آسیب را به صنایع بزند.

البته این آسیب در تابستان نیز به دلیل قطعی برق وجود داشت، اما شرکت‌ها با وجود تغییراتی که در سودآوری داشتند درنهایت گزارش‌های مطلوبی را به ثبت رساندند.

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه