کد خبر:281058
پ
مراسم اپل
پژواک گزارش می‌دهد:

هرآنچه از مراسم دوازده سپتامبر اپل انتظار داریم؛ از سری جدید آیفون تا استفاده از پورت USB-C

تنها چند روز تا مراسم اپل در کوپرتینو کالیفرنیا باقی است و تعداد زیادی از طرفداران این شرکت در انتظار معرفی جدید‌ترین سری گوشی‌های آیفون هستند.

تنها چند روز تا مراسم اپل در کوپرتینو کالیفرنیا باقی است و تعداد زیادی از طرفداران این شرکت در انتظار معرفی جدید‌ترین سری گوشی‌های آیفون هستند.

 

*** هرآنچه از مراسم دوازده سپتامبر اپل انتظار داریم

 

به گزارش پژواک، غول تکنولوژی آمریکا قرار است روز ۱۲ سپتامبر و در حالی که با مشکلات جدید در چین، یکی از بزرگترین بازار‌های آیفون دست و پنجه نرم‌می‌کند، از جدید‌ترین سری آیفون و چند محصول دیگر رونمایی کند و در این مطلب می‌خواهیم هرآنچه از مراسم پیش رو انتظار داریم را بررسی کنیم.

گفتنی است که پس از یک سال هنوز تکلیف رجیستر نسل پیشین آیفون (آیفون ۱۴) در ایران مشخص نشده و با وجود درخواست‌های چندباره از دولت، صاحبان این گوشی هنوز بدون رجیستر و با ترفند‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند.

 

 

*** آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس

 

اپل امسال هم از چهار آیفون جدید رونمایی می‌کند و مدل‌های پایه در ابعداد ۶.۱ و ۶.۷ اینچی مشابه سال گذشته عرضه می‌شوند. آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس به استثنای پورت USB-C و داینامیک آیلند (Dynamic Island)، ظاهری مشابه آیفون ۱۴ و ۱۴ پلاس دارند.

اما برخلاف سال‌های گذشته، اپل به اجبار رگولاتورهای اروپایی یا خودخواسته پورت لایتنینگ خود را کنار گذاشته و در آیفون ۱۵ از USB-C استفاده می‌کند. براساس قوانین جدید اروپا، لوازم الکترونیکی باید از یک پورت استاندارد و مشابه برای شارژ دستگاه استفاده کنند اما اپل USB-C را برای همه بازار‌ها عرضه می‌کند.

دیگر فرق آیفون جدید، حذف ناچ بالای گوشی و اضافه شدن داینامیک آیلند است. جزیره پویا یا همان سیاهی کوچکی که در بالای صفحه نمایش اما با فاصله از سقف آیفون‌های ۱۴ پرو و پرومکس قرار گرفته بود، حالا به مدل پایه سری آیفون جدید می‌آید.

البته تکنولوژی‌های دیگری مثل نرخ بروزرسانی صفحه Promotion و صفحه نمایش همیشه روشن که سال گذشته به همراه داینامیک آیلند معرفی شد به آیفون معمولی اضافه نمی‌شوند. دیگر تغییر جالب توجه آیفون معمولی، استفاده از شیشه مات در پشت آیفون است. پیش از این شیشه مات را تنها در سری پرو شاهد بودیم اما انتظار می‌رود که آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس هم امسال به جای شیشه براق، شیشه مات داشته باشد.

همچنین براساس شایعات، آیفون معمولی امسال در رنگ‌هایی از جمله آبی، یک رنگ مرجانی که بین نارنجی و صورتی است، یک رنگ زرد روشن مایل به سبز، سفید و سیاه عرضه می‌شود. کابل USB-C هرکدام از آیفون‌ها نیز در رنگ مشابه خودش ارائه می‌شود.

یکی از مهمترین تغییرات سخت‌افزاری اما استفاده از لنز ۴۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 به عنوان دوربین اصلی است که عملکرد ۱۵ و ۱۵ پلاس را در تصویربرداری، به ویژه در نور کم، تقویت می‌کند. البته که لنز ۱۲ مگاپیکسلی فوق‌عریض سری قبلی هم بدون تغییر باقی می‌ماند.

چیپ‌های جدید مودم ۵G کوالکام هم احتمالا سیگنال گوشی را تقویت کرده و در کنار کاهش لتنسی، مصرف انرژی کمتری خواهند داشت. اپل همچنین در حال ساخت چیپ جدید A17 است که البته در سری پرو عرضه می‌شود و آیفون ۱۵ و ۱۵ پلاس به همان چیپ A16 که سال گذشته در سری پرو آیفون ۱۴ استفاده شده بود، مجهز می‌شوند.

براساس شایعات انتظار نمی‌رود اپل قیمت مدل پایه را افزایش دهد.

 

 

*** آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس

 

همانند بیشتر سال‌ها، بروزرسانی خاص جالب اپل مربوط به سری پرو و پرمکس است. همانند سال گذشته بازهم انتظار دو مدل ۶.۱ اینچی و ۶.۷ اینچی (پرو و پرومکس) را از اپل داریم.

برای آیفون ۱۵ پرو و ۱۵ پرومکس چند تغییر جزئی در طراحی را انتظار داریم. به جای فولاد ضدزنگ، احتمالا از تیتانیم برای ساخت بدنه در رنگ‌های نقره‌ای، خاکستری تیتانیوم، مشکی و آبی تیره استفاده می‌کند. استفاده از تیتانیوم وزن مدل‌های پرو را تا ۱۰ درصد کاهش می‌دهد.

همچنین انتظار می‌رود که اپل جای دکمه سکوت را با یک دکمه جدید قابل برنامه‌ریزی، همانند دکمه Action در اپل واچ اولترا، جایگزین کند.

براساس کد iOS 17 انتظار می‌رود این دکمه را بتوان برای کارهایی مثل حالت بی‌صدا، فعال کردن دوربین، روشن کردن فلش، فعال کردن یک شورت‌کات، روشن کردن حالت Focus، باز کردن اپلیکیشن ترجمه، باز کردن مموی صوتی و غیره برنامه‌ریزی کرد.

مدل‌های پرو نیز همانند آیفون معمولی امسال به پورت USB-C مجهز می‌شوند اما براساس شایعات، مدل‌های پرو احتمالا از سری پرسرعت‌تر USB 3.2 (20 Gb/s) یا تاندربولت (۴۰Gb/s) برخودار شوند. شایعه شده که برخی از مدل‌های آیفون ۱۵ (احتمالا سری پرو)، از سرعت شارژ سریع تا ۳۵W پشتیبانی می‌کنند.

اپل همچنین تغییرات کوچکی را برای لنز‌های عریض و تله‌فوتو سری‌ پرو در نظر گرفته تا عملکرد این گوشی‌ها را در فضای کم‌نور تقویت کند اما لنز ۴۸ مگاپیکسلی به قوت خود باقی است. بزرگترین تغییر دوربین احتمالا مربوط به آیفون ۱۵ پرومکس است که از قابلیت زوم پریسکوپ برای لنز‌های تله‌فوتو پشتیبانی می‌کند. در حال حاضر زوم اوپتیکال تا ۳x را پشتیبانی می‌کند اما اپل با تکنولوژی پریسکوپ، احتمالا این سرحد را تا ۵ یا ۶x افزایش می‌دهد.

چیپ جدید A17 که براساس تکنولوژی ۳ نانومتری ساخته شده نیز امسال به آیفون ۱۵ پرو و پرومکس می‌آید. این اولین چیپ اپل در چند سال گذشته است که براساس یک گره جدید ساخته می‌شود و انتظار می‌رود تغییر چشمگیری در عملکرد و بازدهی باتری آن را شاهد باشیم.

اپل در تمام سری‌های آیفون ۱۵ از همان چیپ کوالکام ۵G استفاده می‌کند و مدل‌های پرو به تکنولوژی Wi-Fi 6E، جدید‌ترین و سریع‌ترین پروتکل وای‌فای با باند ۶GHz، مجهز می‌شوند. فضای ذخیره تا سرحد ۲ ترابایت است و مدل‌های پروی امسال برخلاف پرچمداران سال گذشته به جای ۶GB رم، ۸GB رم دارند.

با این همه اگر شایعات منتشر شده درست باشد، اپل احتمالا در ازای این بروزرسانی‌ها قیمت آیفون پرو جدید را تا حدود ۱۰۰ دلار افزایش می‌دهد. درنتیجه انتظار می‌رود که قیمت مدل پایه سری پرو به ۱۰۹۹ و سری پرومکس به ۱۱۹۹ دلار برسد.

 

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** اپل واچ سری ۹

 

اپل امسال از سری جدید ساعت‌های خود رونمایی می‌کند اما تغییرات چندانی برای این پوشیدنی پیش‌بینی نمی‌شود. احتمالا خبری از طراحی جدید یا قابلیت‌های جدید سلامتی نیست.

تمایز این سری با مدل‌های پیشین احتمالا در پردازنده آن است. اپل واچ سری ۹ احتمالا از چیپ S9 برخوردار است که براساس تکنولوژی چیپ A15 ساخته شده و یکی از بزرگترین بروزرسانی‌های سخت‌افزاری ساعت‌های اپل محسوب می‌شود.

به لطف پردازنده جدید، عملکرد اپل واچ سری ۹ و بازدهی باتری آن تقویت می‌شود. همچنین انتظار می‌رود که اپل واچ سری ۹ به یک حسگر نوری جدید برای سنجش ضربان قلب و یک چیپ اولترا وایدبند«U2» برای تشخیص دقیق موقعیت مکانی مجهز شود.

احتمالا اپل از یک رنگ جدید صورتی مانند برای سری آلمینیومی این ساعت رونمایی می‌کند و شایعات از یک بند جدید و قفل آهنربایی می‌گویند.

 

 

*** اپل واچ اولترا ۲

 

اپل واچ اولترا احتمالا امسال رنگ و روی تازه‌ای به خود می‌گیرد اما خبر از قابل جدید نیست. این دستگاه نیز از همان چیپ S9، چیپ اولترا واید‌بند برای موقعیت مکانی و حسگر جدید ضربان قلب برخودار است اما اطلاعات دیگری از قابلیت‌های جدید در دست نیست.

به گفته یکی از افشاگران، نسل دوم اپل واچ اولتار احتمالا وزن کمتری نسبت به نسل اول دارد.

 

 

*** ایرپادز USB-C

 

به گزارش پژواک، احتمالا اپل امسال جعبه ایرپادز پرو ۲ را به پورت USB-C مجهز می‌کند تا همانند آیفون بتوانید از یک شارژر واحد برای دستگاه‌های خود استفاده کنید.

خبری درمورد تغییرات سخت‌افزاری ایرپادز منتشر نشده و درنتیجه تفاوت چندانی با نسل قبلی ندارد.

قاب‌های جدید آیفون

به گفته چندین منبع، اپل برای آیفون ۱۵ قاب چرمی تولید نمی‌کند و در عوض از مواد دوستدار محیط زیست برای ساخت قابل استفاده می‌کند.

براساس شایعات منتشر شده، این ماده از جنس نوعی بافت جدید به نام «FineWoven» است اما دقت این گمانه‌زنی‌ها مشخص نیست.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه