کد خبر:281069
پ
بیمه حمایتی
پژواک گزارش می‌دهد:

نقش حمایتی صنعت بیمه برای توسعه پایدار اقتصاد آبی

بر اساس گزارش اخیر موسسه Swiss Re، در تلاش برای داشتن آینده ای پایدارتر، صنعت بیمه در حال افزایش عملکرد خود است تا نقشی حیاتی در حمایت از توسعه اقتصاد آبی ایفا کند.

بر اساس گزارش اخیر موسسه Swiss Re، در تلاش برای داشتن آینده ای پایدارتر، صنعت بیمه در حال افزایش عملکرد خود است تا نقشی حیاتی در حمایت از توسعه اقتصاد آبی ایفا کند.

 

*** نقش حمایتی صنعت بیمه برای توسعه پایدار اقتصاد آبی

 

به گزارش پژواک، به نقل از ریسک نیوز، از آنجایی که آبراه ها و اقیانوس ها همچنان به عنوان منابع حیاتی برای حیات روی زمین و اقتصاد جهانی شناخته می شوند، راه حل های بیمه به عنوان وسیله ای برای انتقال و جذب ریسک های مرتبط با توسعه پایدار آبی در حال ظهور هستند.

شرکت مالی بین المللی (IFC) «امور مالی آبی» را به عنوان استفاده از ابزارهای مالی، از جمله بیمه، برای ترویج استفاده پایدار از منابع دریایی و آب شیرین تعریف کرده است.

همراستا با اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد (SDG)، فاینانس آبی با هدف تامین مالی اقتصاد آبی و در عین حال کاهش انتشار کربن، آلودگی و از دست دادن تنوع زیستی است.

چین که اهداف بلندپروازانه ای را برای توسعه اقتصادی سبز و پایدار تعیین کرده است، مفهوم امور مالی آبی را پذیرفته است.

بافت چین به عنوان پایه ای برای شناسایی ریسک های مهم در پروژه های اقیانوس و آب شیرین، مانند بلایای طبیعی، آلودگی زیست محیطی، الزامات نظارتی و رفتار مشتری در حال تکامل، عمل می کند.

برای مقابله با این ریسک ها، بیمه‌ گران طیف وسیعی از گزینه‌ های پوشش را ارائه می‌ دهند. پوشش های سنتی، از جمله بیمه مسئولیت آسیب های مالی، مهندسی و زیست محیطی، می توانند از تاسیسات تولید پلاستیک پایدار و پروژه های انرژی تجدیدپذیر دریایی محافظت کنند.

علاوه بر این، بیمه‌ گران در حال بررسی راه‌ حل‌ های نوآورانه مانند پوشش‌های مربوط به مسئولیت تولید، پوشش‌های کشاورزی، دریایی و وقفه در کسب و کار هستند.

همانطور که اقتصاد آبی گسترش می یابد، انتظار می رود مخاطرات جدیدی ظهور کنند. به عنوان مثال، بیمه شاخص سینک کربن دریایی و راه حل های بیمه مبتنی بر طبیعت برای حفاظت از اکوسیستم های دریایی در حال بررسی هستند.

چشم انداز در حال تحول فناوری های جذب انرژی و کربن فرصت هایی را برای راه حل های پیشرفته انتقال ریسک ارائه می دهد. پیش‌ بینی می‌ شود که بیمه‌ گران بر طراحی محصول، مدل‌های همکاری و خدمات مدیریت ریسک تمرکز کنند تا تقاضای رو به رشد حفاظت از ریسک را برآورده کنند.

علاوه بر این، بیمه‌ گران به دنبال ایجاد همکاری‌ های بین بخشی با تمرکز بر مدل‌ های تجاری «بیمه + خدمات» و «بیمه + وام مالی» هستند.

با همکاری نزدیک با نهادهای بخش دولتی و سهامداران شرکت، بیمه‌ گران می‌توانند به توسعه پایدار اقتصاد آبی کمک کنند.

یکپارچه‌ سازی منابع مالی و خدمات موجود، بیمه‌ گران را قادر می‌سازد تا پوششی جامع ارائه کنند.

بانکداری الکترونیک

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه