کد خبر:281905
پ
گلکسی S25
پژواک گزارش می‌دهد:

قدرت گرافیکی گلکسی S25 از مک بوک پرو M2 بیشتر خواهد بود!

پردازنده‌ Snapdragon 8 Gen 4 که در گوشی گلکسی S25 سامسونگ قرار می‌گیرد، در بنچمارک‌های مقدماتی عملکرد گرافیکی بهتری از M2 اپل دارد.

پردازنده‌ Snapdragon 8 Gen 4 که در گوشی گلکسی S25 سامسونگ قرار می‌گیرد، در بنچمارک‌های مقدماتی عملکرد گرافیکی بهتری از M2 اپل دارد.

 

*** قدرت گرافیکی گلکسی S25

 

به گزارش پژواک، کوالکام می‌خواهد پردازنده‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ را که شامل هسته‌های سفارشی اوریون می‌شود، سال آینده به گوشی‌ های پرچمدار اضافه کند. در حالی که انتظار داریم این سی‌ پی‌ یو رقیب قدرتمندی برای پردازنده‌‌ی سری A اپل باشد، شایعات می‌گویند که باید به معماری واحد گرافیک Adreno آن نیز توجه کنیم.

هنوز جزئیاتی از مشخصات پردازنده‌ی گرافیکی به‌کاررفته در اسنپدراگون ۸ نسل ۴ ارائه نشده است، بااین‌حال نتیجه‌ی اولیه‌ی آزمون ۳DMark Wild Life Extreme نشان می‌دهد که Adreno 830 به اندازه‌ی ۱۰ درصد سریع‌تر از M2 اپل عمل می‌کند.

به خاطر داشته باشید که دو نوع از پردازنده‌ی M2 وجود دارد که هرکدام دارای تعداد مختلفی از هسته‌های GPU هستند (در بیشترین حالت، تعداد هسته‌های گرافیکی به ۱۰ مورد می‌رسد). گفته شده که Adreno 830 امتیاز ۷٬۲۰۰ را کسب کرده که ۱۰ درصد بهتر از پردازنده‌ی M2 با هشت هسته‌ی GPU است.

آزمون ۳DMark Wild Life Extreme، تراشه‌‌ی گوشی‌ و تبلت را به بالاترین حد دمایی‌شان می‌رساند، سپس سطح کارایی آنها را اندازه می‌گیرد و مشخص‌ می‌کند که چگونه حجم کاری ثابتی را در یک بازه‌ی زمانی کنترل می‌کنند.

طبق شایعات، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ و دایمنسیتی ۹۴۰۰ که سال آینده تولید می‌شوند، مبتنی‌بر فرآیند سه نانومتری TSMC خواهند بود. در همین راستا انتظار می‌رود که این پردازنده‌ها کارایی بهینه‌تری درمقایسه‌با نسل‌های قبل خود داشته باشند.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع ایران را اینجا مطالعه کنید

 

 

*** انتشار بنچمارک‌ منتسب‌ به Adreno 830 برای اولین بار

 

به گزارش پژواک، این نخستین باری است که بنچمارک‌ منتسب‌ به Adreno 830 منتشر می‌شود. احتمالاً این آزمون در محیطی کنترل‌شده انجام گرفته، جایی که تراشه قرار است با کمترین محدودیت‌های مصرف توان و بدون قرار گرفتن در فضای فشرده‌ی داخل گوشی فعالیت کند.

بااین‌حال، هنگامی که اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در گوشی‌های پرچمدار اندرویدی سال آینده مانند گوشی سامسونگ گلکسی اس ۲۵ نصب و تحت شرایط واقعی آزمایش شود، ممکن است نتایج کمی متفاوت از آب در بیاید.

برخی امتیازات تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای گیک‌بنچ ۵ از تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۴ نیز ارائه شده است. اگرچه این نتایج قابل تحسین هستند، باید با کمی احتیاط درباره‌ی آن‌ها حرف بزنیم، زیرا هنوز زمان زیادی تا تولید پرچمدار جدید کوالکام باقی مانده است. هنوز سری اول گوشی‌های پرچمدار مجهزبه تراشه‌ی اسنپدراگون ۸ نسل ۳ در بازار حضور پیدا نکرده‌اند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه