کد خبر:280701
پ
انویدیا
پژواک گزارش می‌دهد:

سود هزار درصدی انویدیا از فروش هر تراشه هوش مصنوعی!

باتوجه به هزینه ساخت پردازنده‌ گرافیکی H100 با قیمت ۳۲۰۰ دلار، شاهد سود هزار درصدی انویدیا از تولید تراشه‌های حوزه هوش مصنوعی هستیم.

باتوجه به هزینه ساخت پردازنده‌ گرافیکی H100 با قیمت ۳۲۰۰ دلار، شاهد سود هزار درصدی انویدیا از تولید تراشه‌های حوزه هوش مصنوعی هستیم.

 

*** سود قابل توجه انویدیا از فروش هر تراشه هوش مصنوعی

 

به گزارش پژواک، یک افشاگر خبر داده که تراشه H100 پردرخواست‌ترین محصول کنونی عرصه فناوری جهان بوده، زیرا باعث توانمندی شرکت‌ها در حوزه هوش مصنوعی خواهد شد. بنابراین افزایش محبوبیت هوش مصنوعی، بیشتر از هر شرکت دیگری به انویدیا سود رسانده است. در همین راستا، ارزش سهام این شرکت در سال گذشته سه برابر رشد را تجربه کرده است.

به همین جهت طبق تخمین‌های یک تحلیلگر، انویدیا از فروش هر پردازنده گرافیکی H100 تا میزان ۱,۰۰۰ درصد سود کسب می‌کند. ارزان‌ترین نسخه از H100 چیزی بالغ بر ۲۵,۰۰۰ دلار تا ۳۰,۰۰۰ دلار قیمت دارد و به‌نظر انویدیا جهت تولید این گرافیک ۳,۲۰۰ دلار هزینه می‌کند. انویدیا یک شرکت انحصاری در زمینه تولید چنین پردازنده قدرتمندی محسوب می‌شود؛ پردازنده‌ای که به‌صورت خاص برای هوش مصنوعی طراحی شده است.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** سود هزار درصدی انویدیا از ساخت تراشه‌های هوش مصنوعی

 

به گزارش پژواک، توسعه‌ محصولات نیاز بسیاری به زمان و منابع کافی داشته و ساخت پردازنده‌ای در حد و اندازه‌ H100 به سال‌ها تحقیق‌و‌توسعه احتیاج دارد. در همین راستا سود هزار درصدی انویدیا شاید از نظر محاسباتی آنچنان هم با دقت صورت نگرفته باشد؛ بااین‌حال تیم سبز در هر صورت سود کلانی به‌دست می‌آورد.

علاوه‌بر این موضوعات، نباید بی‌توجه به دستمزد چشمگیری که انویدیا به تعدادی از کارمندانش می‌پردازد، باشیم. طبق ادعای شرکت گلس‌دور، مهندسان سخت‌افزار در انویدیا به‌صورت میانگین سالانه بیش‌از ۲۰۰,۰۰۰ دلار درآمد دارند. این درآمدِ تنها یک نفر بوده؛ در فرآیند توسعه‌ قطعاتی همچون H100 تعداد فراوانی نیروی متخصص ایفای نقش می‌کنند.

تعدادی از شایعات حاکی از آن است که کلیه موجودی گرافیک انویدیا H100 تا سال ۲۰۲۴ پیش‌فروش شده و مطابق انتظارات به‌نظرارزش بازار پردازنده‌های گرافیکی ویژه هوش مصنوعی تا سال ۲۰۲۷ به ۱۵۰ میلیارد دلار دست خواهد یافت؛ بنابراین آینده‌ای بسیار روشن انتظار انویدیا را می‌کشد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه