کد خبر:276799
پ
سم بنکمن‌فرید
پژواک گزارش می‌دهد:

سلطان رمز ارز و متهم‌ به پول‌شویی و کلاه‌برداری، «ادعای بی‌گناهی» می‌کند!

به‌گفته منبعی آگاه، بنیان‌گذار صرافی ورشکسته‌ی FTX که به سرقت میلیاردها دلار رمزارز متهم قصد دارد سه‌شنبه در دادگاه آمریکا ادعای بی‌گناهی کند.

به‌گفته منبعی آگاه، بنیان‌گذار صرافی ورشکسته‌ی FTX که به سرقت میلیاردها دلار رمزارز متهم قصد دارد سه‌شنبه در دادگاه آمریکا ادعای بی‌گناهی کند.

 

*** «ادعای بی‌گناهی» سم بنکمن‌فرید

 

به گزارش پژواک، به‌گزارش رویترز و به‌نقل از منبعی آگاه، سم بنکمن‌فرید، بنیان‌گذار صرافی ورشکسته‌ی FTX، قصد دارد سه‌شنبه‌ی این هفته در‌برابر اتهامات مقام‌های آمریکا ادعای بی‌گناهی کند. دادگاه آمریکا می‌گوید بنکمن‌فرید سرمایه‌گذاران FTX را فریب داده و میلیاردها دلار را به سرقت برده است.

پیش از ورشکسته‌شدن صرافی FTX، سم بنکمن‌فرید یکی از میلیاردرهای سرشناس‌ صنعت کریپتو و به «سلطان رمزارز» معروف بود. او به استفاده‌ی غیرقانونی از سرمایه‌ی مشتریان FTX برای حمایت مالی از شرکت Alameda Research و خرید املاک و پرداخت میلیون‌ها دلار به برخی از سیاست‌مداران متهم است. افرادی که پایشان به پرونده‌ی FTX باز شده، از دادگاه درخواست کرده‌اند که ناشان را فاش نکند.

بنیان‌گذار ۳۰ ساله‌ی صرافی اف‌تی‌‌ایکس که لقب وارن بافتِ جوان را برای خود دست‌و‌پا کرده بود، سه‌شنبه‌ی این هفته ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در دادگاه حاضر می‌شود تا در‌برابر قاضی، لوئیس کپلن، از خود دفاع کند. وکیل سم بنکمن‌فرید به درخواست رسانه‌ها برای ارائه‌ی توضیحات بیشتر پاسخ نداده است.

ادعای بی‌گناهی در پرونده‌های این‌چنینی بی‌سابقه نیست؛ زیرا متهمان می‌توانند بعداً ادعاهای خود را تغییر دهند. بعید نیست که بنکمن‌فرید در آینده با اتهامات واردشده به او موافقت کند. در‌حال‌حاضر، بنکمن‌فرید با وثیقه‌ی ۲۵۰ میلیون دلاری و به شیوه‌ی مشروط آزاد است. چند هفته پیش، وی در کشور باهاما دستگیر شد و در سه جلسه‌ی دادگاه حضور پیدا کرد.

به‌ درخواست دولت ایالات متحده، بنکمن‌فرید به آمریکا استرداد شد. دادگاه به بنکمن‌فرید دستور داده است که در خانه‌ی والدینش حضور داشته باشد. پدر‌و‌مادر او استاد دانشکده‌ی حقوق در دانشگاه استنفورد هستند.

بنکمن‌فرید که فارغ‌التحصیل دانشگاه معتبر MIT است، به دو فقره کلاه‌برداری و ۶ فقره توطئه (ازجمله پول‌شویی و تخلفات مالی) متهم شده است. کارشناسان حقوقی می‌گویند که ممکن است مدیرعامل سابق FTX به حداکثر ۱۱۵ سال زندان محکوم شود.

بنکمن‌فرید به‌ اشتباه در مدیریت FTX اذعان کرده؛ اما هم‌زمان گفته است که از دیدگاه او هیچ مسئولیت کیفری متوجهش نیست. به‌نوشته‌ی بلومبرگ، دادستان‌های فدرال ایالات متحده در حال نظارت روی چندین معامله‌ی کریپتو هستند که ظاهراً به والت‌های دیجیتالی سم بنکمن‌فرید ارتباط دارند.

آنان در تلاش‌اند تا بفهمند که بنکمن‌فرید صرفاً در حال جابه‌جایی دارایی‌هایش است یا بدون دریافت مجوز قانونی قصد دارد سرمایه‌ی خود را نقد کند. بنکمن‌فرید در توییتی در واکنش به گزارش بلومبرگ گفت هیچ‌یک از سرمایه‌هایش را جابه‌جا نکرده است و دیگر به آن‌ها دسترسی ندارد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه