کد خبر:280988
پ
IFA 2023
پژواک گزارش می‌دهد:

در نمایشگاه IFA 2023 برلین چه گذشت؟/ از کنسول بازی دستی Legion Go لنوو تا تلویزیون چمدانی LG

مراسم IFA به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین رویداد‌های صنعتی اروپا شناخته می‌شود و تاریخ آن به سال ۱۹۲۴ باز می‌گردد.

مراسم IFA به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین رویداد‌های صنعتی اروپا شناخته می‌شود و تاریخ آن به سال ۱۹۲۴ باز می‌گردد.

 

*** نمایشگاه IFA 2023

 

به گزارش پژواک، برند‌های معتبر جهان امسال هم برای معرفی محصولات خود در برلین گرد هم آمده‌اند و در ادامه متن گزیده‌‌ای از این محصولات را معرفی می‌کنیم.

 

 

*** کامپیوتر گیمینگ دستی Legion Go

 

به نظر تولیدکنندگان کامپیوتر‌های لپتاپ و سیستم‌های گیمینگ بازار جدیدی را هدف گرفته‌اند. شرکت ایسوس ماه گذشته از ROG Ally با پردازنده‌های انحصاری AMD رونمایی کرد و حالا شرکت لنوو هم در مراسم IFA از رقیب جدید این محصول پرده برداشت.

این کامپیوتر گیمینگ دستی که در ماه اکتبر عرضه می‌شود از یک صفحه نمایش ۸.۸ اینچی با وضوح QHD، پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme و باتری ۴۹٫۲ Wh برخودار است.

همانند ایسوس، محصول لنوو هم از سیستم عامل ویندوز برخودار است و با قیمت ۶۹۹ دلار از میان‌رده‌های بازار به حساب می‌آید.

 

 

*** لپ‌تاپ Legion 9i

 

لنوو در برلین یکی از گران‌ترین لپ‌تاپ‌های حال حاضر بازار را پیش روی حضار به نمایش گذاشت. Legion 9i با قیمت ۴ هزار ۳۹۹ دلار تقریبا هر سخت‌افزاری که برای بازی به دنبالش باشید را در خود جای داده است.

این لپتاپ ۱۶ اینچی به سیستم خنک‌کننده-مایع داخلی مجهز است و برخلاف بیشتر لپتاپ‌های بازار با آب، آنهم به صورت داخلی، به خنک کردن دستگاه کمک می‌کند و درنتیجه آستانه تحمل بیشتری از لحاظ گرما دارد.

دیگر ویژگی خاص این لپتاپ، پوشش کربنی و الگوی خاص سطح آن است. صفحه نمایش ۹i هم از جنس مینی‌ال‌ای‌دی ۱۶:۱۰ و ۱۶۵Hz بوده و نسبت صفحه به بدنه ۹۴ درصدی دارد.

 

 

این لپتاپ گران‌قیمت همچنین از بهترین سخت‌افزار بازار از جمله Nvidia GeForce RTX 4090، قدرتمندترین پردازنده گرافیکی برای لپ‌تاپ، تا ۶۴ GB رم و ۲ ترابایت فضای ذخیره برخوردار است. قلب تپنده لپتاپ هم از جنس اینتل Core i9-13980HX نسل ۱۳، قدرتمندترین پردازنده ساخت شرکت اینتل برای لپ‌تاپ‌ها است.

 

 

*** اشتراک رایگان بازی ابری جی‌فورس برای صاحبان کروم‌بوک

 

گیمینگ ابری که از طریق آن سیستم شما می‌تواند قدرت پردازش و اجرا را از زیرساخت قدرتمند ابری وام بگیرد، پدیده نوین جهان گیمینگ به حساب می‌آید.

کروم‌بوک که برای مصارفی خارج از گیمینگ طراحی شده از این پس می‌توان بهترین بازی‌های جهان را به لطف همکاری گوگل و انویدیا اجرا کند. براساس این همکاری، تمام دارندگان کروم‌بوک‌های ۲۰۱۷ و جدید‌تر می‌توانند با مراجعه به صفحه مزایای کروم‌بوک گوگل و کلیک روی گزینه «Get perk»، اشتراک سه ماهه رایگان GeForce Now را فعال کنند.

طبق اعلام گوگل هیچ نیازی به ارائه اطلاعات اضافی از جمله مشخصات پرداخت نیست. گفتنی است برای استفاده از سرویس گیمینگ ابری شما به اینترنتی با سرعت بالا و لتنسی پایین نیاز دارید.

 

 

*** تلویزیون چمدانی LG

 

ال‌جی با یک محصول عجیب در مراسم امسال حضور پیدا کرد. StanbyME Go در واقع تلویزیونی است در قالب یک چمدان که روی هر سطح صافی قرار گرفته و تا حدود ۳ ساعت شارژ نگاه می‌دارد.

این مدل آزمایشی عجیب تنها از یک پورت HDMI و USB برخودار است و وزنی بیشتر از ۱۳ کیلوگرم دارد که به نظر نمی‌رسد برای حمل و استفاده همیشگی مناسب باشد.

با این حال این محصول عجیب به یک پنل ۱۰۸۰p LCD مجهز است و امکان پیش‌سفارش آن برای کاربران آمریکایی این شرکت فراهم است.

 

 

*** جاروبرقی‌های رباتیک

 

مراسم IFA برلین به معرفی لوازم خانگی شهرت دارد و تولید کنندگان مختلفی امسال جاروهای رباتیک خود را در آن به نمایش گذاشتند.

 

 

*** جاروی رباتیک X2 از شرکت Ecovacs

 

شرکت Ecovacs به عنوان یکی از تولیدکنندگان مهمی جاروهای رباتیک در این مراسم از مدل جدیدی به نام Deebot X2 Omni رونمایی کرد که حدود ۱۳۹۹ یورو قیمت‌گذاری شده است.

این جارو روباتیک با شکل و شمایل مربعی بهتر از قبل گوشه‌های خانه را تمیز می‌کند و به لطف سیستم هوش مصنوعی و لیدار دو لیزری، به خوبی موانع خانه را تشخیص داده و پشت سر می‌گذارد.

 

 

*** جاروی L20 اولترا از شرکت Dreame

 

این جاروی روباتی که با قیمت ۱۴۹۹ دلار عرضه می‌شود برخلاف دیگر جاروهای روباتی، خودش پاک‌کن سطوح سخت را برای جلوگیری از خیس شدن فرش یا موکت جدا کرده و سپس فرش را جارو می‌کند.

تکنولوژی MopExtend به این جارو اجازه می‌دهد تا گوشه‌ها و لبه‌ها را به خوبی تشخیص داده و با بزرگتر کردن ماپ یا پاک کننده، آنها را به خوبی تمیز کند.

 

 

همچنین بخوانید:

اخبار و تحلیل‌های کارشناسی پیرامون انتخابات ایران و جهان

 

 

*** Yeedi Cube از شرکت Yeedi

 

جاروی روباتیک Yeedi Cube را می‌توان یکی از ارزان‌ترین جارو‌های روباتیک بازار اروپا با مشخصاتی همپای پیشرفته‌ترین مدل‌ها دانست. این جاروی روباتیک که با قیمت ۶۹۹ دلار عرضه می‌شود اولین جارو-تمیزکننده سطوح روباتیک در این رنج قیمت است که از قابلیت‌های خاصی مثل خالی کردن کیسه، شستن و خشک کردن پاک‌کننده و پر کردن مخزن آب برخودار است.

 

*** گران‌ترین ایرباد شرکت Jabra

 

شرکت جبرا در IFA در مراسم امسال از گران‌قیمت‌ترین ایرباد‌های خود با کیفیت فوق‌العاده رونمایی کرد.

 

 

گران‌ترین مدل که با ۲۴۹ دلار عرضه می‌شود Elite 10 نام دارد و به گفته جبرا در عین پخش صدا با بهترین کیفیت، راحت‌تر از همیشه داخل گوش قرار می‌گیرد. نسخه کمی ارزان‌تر این شرکت یا Elit 8 Active نیز با قیمت ۱۹۹ دلار روانه بازار خواهد شد.

Elite 10 علاوه بر برخورداری از ردیابی موقعیت سر در هنگام پخش صدای مبتنی بر فضا که با همکاری شرکت Dolby امکن پذیر شده از یک سیستم شش میکروفونی برای افزایش وضوح تماس و حذف صدای باد استفاده می‌کند.

به گفته جبرا، باتری این مدل برای حدود ۶ ساعت استفاده مداوم (یا ۲۷ ساعت با احتساب شارژ جعبه) کفایت می‌کند.

 

 

به گزارش پژواک، Elite 8 Active هم که شرکت از آن به عنوان مقاوم‌ترین ایرباد جهان یاد می‌کند از استاندارد IP68 برای مقاومت در برابر خاک و آب برخودار است (بالاتر از IPX7 که در بیشتر ایرباد‌های گران‌قیمت بازار وجود دارد.)

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه