کد خبر:277211
پ
زارع پور
پژواک گزارش می‌دهد:

درخواست وزیر ارتباطات از رئیس جمهور برای کمک به رفع تحریم‌های شرکت‌های فناوری اطلاعات

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار کمک از سمت وزارت خارجه به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات برای رفع تحریم‌ها و تامین هزینه‌ وکلای دادرسی در دادگاه‌های اروپایی شد.

وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار کمک از سمت وزارت خارجه به شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات برای رفع تحریم‌ها و تامین هزینه‌ وکلای دادرسی در دادگاه‌های اروپایی شد.

 

*** نامه وزیرارتباطات به رئیس‌جمهور

 

به گزارش پژواک، طبق نامه‌ای که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است عیسی زارع‌پور در نامه‌ای به رئیس‌جمهور، از وی خواسته است تا با توجه به هزینه‌های سنگین وکالت و دادرسی در اروپا، از طریق وزارت امور خارجه و ارتباط این وزارتخانه با وکلای بین‌المللی، پرونده تحریم شرکت‌ها و اشخاص را به آنها ارجاع دهد و هزینه استخدام وکیل و دادرسی را مطابق قرارداد فی‌مابین را به وکلا پرداخت کند.

در این نامه از رئیس‌جمهور خواسته است تا زمان انعقاد چنین چارچوبی نیز دولت هزینه‌های دادرسی شرکت‌های خصوصی را که تصمیم‌گرفته‌اند با تحریم‌های اروپا مقابله حقوق کنند تقبل کنند.

در نامه زارع‌پور به رئیس‌جمهور آمده است، پس از جریان‌سازی‌های اخیر رسانه‌ای کشورهای اروپایی و برپایه اطلاعات غلط، از سوی اتحادیه اروپا برخی از شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه فناوری اطلاعات تحریم شده‌اند، از همین رو از رئیس‌جمهور خواسته‌است تا اقدامات حمایتی از این شرکت‌ها انجام دهند.

 

در این نامه آمده است:

وزارت امور خارجه ضمن پیگیری مراحل اداری رفع تحریم‌ها، سعی کند ترتیباتی را با نماینده اتحادیه اروپا در امور سیاست خارجی مورد توافق قرار دهد تا از آن طریق بتوان در مور تحریم اشخاص و شرکت‌های خصوصی مذاکره کند و امکان حضور نماینده شرکت‌های خصوصی در جلسات دفاع وجود داشته باشد.

 

این نامه را وزیرارتباطات ۲۲ دی‌ماه برای رئیس‌جمهور ارسال کرده است. در آن زمان از میان شرکت‌های فناوری فقط ابرآروان تحریم شده بود.

طی روزهای گذشته به غیر از سازمان تنظیم مقررات، برخی از شرکت‌های فناوری مورد تحریم اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند. البته ابرآروان اولین شرکت فناوری ایرانی است که به صورت گسترده از سوی اتحادیه اروپا تحریم شده است. در روزهای گذشته به غیر از سازمان تنظیم مقررات آکادمی راوین، شرکت سامان گستر سحاب پرداز گستر تحریم‌شده‌اند.

پیوست

 

 

انتهای پیام///

ارسال دیدگاه