کد خبر:270946
پ
حشرات رباتیک
پژواک گزارش می‌دهد:

دانشمندان نمونه اولیه حشرات رباتیک را ساخته‌اند 

گزارش رسیده حاکی از آن دارد که  حشرات رباتی برای امداد پزکشی طراحی شده‌اند.

گزارش رسیده حاکی از آن دارد که  حشرات رباتی برای امداد پزکشی طراحی شده‌اند.

 

*** حشرات رباتیک

 

به گزارش پژواک، وقتی پزشکان نمی‌توانند به راحتی به کسی دسترسی پیدا کنند – چه در یک منطقه جنگی باشد یا یک فاجعه طبیعی – حشرات رباتی طراحی می شوند تا به کمک بیایند.

 

این به این دلیل است که همان چیزهایی که برخی از حشرات را به آفات مهاجم تبدیل می‌کند مانند اندازه کوچک و مقاومت آنها در برابر محیط های خشن ممکن است زمانی که پزشکان نمی‌توانند به راحتی به بیماران مراجعه کنند، آنها را به ارائه دهندگان پزشکی ایده آل تبدیل می کند.

 

مهندسان نمونه اولیه حشرات رباتیک را ساخته اند که برای تقلید حرکات حشرات طراحی شده اند تا بتوانند در فضاهای تنگ قرار بگیرند و در جایی که موجودات زنده ممکن است زنده بمانند، زنده بمانند.

این خزنده‌های خزنده با استفاده از فناوری ماهیچه‌های مصنوعی ساخته شده‌اند، فرآیندی که به روبات‌ها اجازه می‌دهد تا مانند بسیاری از حشرات با پرش روی سطوح، خم شوند، خم شوند و حرکت کنند.

 

*** استاد مهندسی صنایع / نحوه کار ربات

 

در همین رابطه راوی شانکار ضمن اشاره به اهمیت موضوع ، اظهار داشت:

این شبیه به بارگذاری یک تیر در کمان و پرتاب کردن آن است روبات‌ها برای ایجاد انرژی روی آن چفت می‌شوند و سپس آن را در یک انفجار تکانشی رها می کنند تا به سمت جلو حرکت کنند.

از پیتسبورگ که آزمایشگاه آن تحقیق را رهبری کرد.

 

استاد مهندسی صنایع  در پایان، افزود:

چیزی که تیم مهندسی به آن دست یافت، یک شکل منحنی است که به حشرات اجازه می‌دهد انرژی را برای سوخت رسانی به حرکات سریع ذخیره کنند. این به ربات ها اجازه می دهد تا تنها با چند ولت برق کار کنند.

 

*** باگ‌های اولیه رباتیک

 

این تیم نتایج آزمایش‌های اولیه باگ‌های رباتیک اولیه خود را در مجله Advanced Materials Technologies منتشر کرد. در این مرحله، موفقیت اصلی آن‌ها این است که راهی برای حرکت روبات‌های هم اندازه کریکت با استفاده از ماهیچه‌های مصنوعی، با سرعت و دقت انجام داده‌اند، فناوری که معمولاً بیشتر شبیه لاک‌پشت است تا خرگوش.

 

مهندسان می گویند که؛ حرکات همه کاره و ساختار سبک وزن باید به این ربات ها اجازه دهد که محدوده وسیعی از زمین را طی کنند، خواه تپه های شنی متحرک، صخره های سنگی یا آب های متلاطم باشد.

در یک سناریوی امدادرسانی در بلایای طبیعی، این روبات‌ها می‌توانند برای یافتن افراد مجروح در مکان‌های صعب العبور، خونگیری، اندازه‌گیری دما یا سایر ارزیابی‌های اساسی مستقر شوند. و آنها ممکن است بتوانند تجهیزات پزشکی مینیاتوری را برای ارائه کمک های اولیه اضطراری در این زمینه بیاورند.

مهندسان در حال کار بر روی کوچک‌تر کردن میکروربات‌ها هستند تا بتوانند چابک‌تر باشند و وارد زمین‌های سخت شوند.

 

*** حشرات ربات میکروسکوپی 

 

به گزارش پژواک، گفتنی است؛ بنا بر اعلام مهندسان این پروژه معتقد هستند؛ اگر بتوانند نسخه‌های کوچک‌تری از این باگ‌ها را توسعه دهیم یا از انبوهی از این ربات‌ها استفاده کنیم، فرصت‌ها چند برابر می‌شوند. مکانیسم‌های زیربنایی که ما در اینجا مطالعه کردیم، می‌توانند حداقل با یک مرتبه بزرگی کوچکتر شوند.

به حشرات ربات میکروسکوپی فکر کنید که در داخل رگ های خونی حرکت می کنند.  آنها ممکن است بتوانند به جراحی کمک کنند یا بافت عضلانی سازگار با بدن انسان را برای کمک به درمان یا ترمیم جراحات تشکیل دهند.

وقتی به مقیاس میلی‌متری یا زیر میلی‌متری می‌رسیم، فرصت‌های غیرعادی برای تحریک و دستکاری در بدن انسان پدیدار می‌شود.

در حال حاضر، این فقط یک حدس و گمان است، بر اساس یک نمونه اولیه امیدوارکننده که به خوبی در آزمایشگاه حرکت می کند. اما شانکار می‌گوید: «برخی از این ایده‌ها ما را تشویق می‌کنند تا ادامه دهیم.»

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه