کد خبر:283092
پ
Snapdragon-8-Gen-4-910×600
پژواک گزارش می‌دهد:

بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ فاش شد

بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ فاش شد که ۴۶ درصد قدرتمندتر از نسل قبل پیش‌بینی شده است.

بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ فاش شد که ۴۶ درصد قدرتمندتر از نسل قبل پیش‌بینی شده است.

 

*** بنچمارک اسنپدراگون ۸ نسل ۴ فاش شد

 

به گزارش پژواک، عملکرد اسنپدراگون ۸ نسل ۴ کوالکام از طریق بنچ‌مارک گیک‌بنچ ۶ آزمایش شده که طبق نتایج آن، این چیپست در آزمون تک‌هسته‌ای و چندهسته‌ای از نسل قبلی خود، یعنی اسنپدرا‌گون ۸ ‌نسل ۳ بهتر عمل کرده است.

همچنین کوالکام با این چیپست ظاهراً می‌تواند به رقابت با چیپ M3 اپل بپردازد.

تبلیغات ابردراک
براساس نتایج ارائه‌شده توسط گیک‌بنچ ۶، اسنپدراگون ۸ نسل ۴ در آزمون تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای به‌ترتیب امتیازات ۲۸۴۵ و ۱۰۶۲۸ را به‌دست آورده است؛ بنابراین در مقایسه با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ که در گلکسی S24 اولترا امتیاز ۷۲۴۹ را به‌دست آورده، چیپست جدید در تست چندهسته‌ای ۴۶ درصد سریع‌تر است.

 

یکی از دلایلی که ظاهراً باعث‌ شده اسنپدراگون ۸ نسل ۴ چنین امتیازاتی را با وجود پیکربندی «۲+۶» هسته‌ای خود کسب کند، این است که طبق شایعات، این چیپست فقط از هسته‌های عملکردی سفارشی Phoenix بهره می‌برد.

به‌نظر می‌رسد که مانند دایمنسیتی ۹۳۰۰، اسنپدر‌اگون ۸ نسل ۴ نیز هسته‌های کم‌مصرف خود را کنار خواهد گذاشت تا عملکرد آن حتی با وجود مصرف انرژی بیشتر، ارتقا پیدا کند.

البته ناگفته نماند که طبق شایعات، این چیپ براساس فرایند ۳ نانومتری TSMC تولید خواهد شد، بنابراین راندمان بهبودیافته این لیتوگرافی می‌تواند تأثیرات نامطلوب کنارگذاشتن هسته‌های کارآمد را جبران کند.

طبق نتیجه بنچمارک Antutu بالا، مک‌بوک پرو دارای چیپ M3 در آزمون تک‌هسته‌ای امتیاز ۲۹۸۵ و در آزمون چند‌هسته‌ای امتیاز ۱۰۷۶۲ را دریافت کرده است؛ بنابراین عملکرد چیپ اپل حداقل براساس اطلاعات بنچمارک‌ها به‌سختی فراتر از اسنپدر‌اگون ۸‌ نسل‌ ۴ می‌رود که این موضوع نشان می‌دهد تصمیم کوالکام برای استفاده از طراحی CPU سفارشی درست بوده است؛ حتی اگر مجبور شود که اسنپدراگون‌ ۸ نسل ۴ را با قیمت بیشتری نسبت به نسل قبلی خود عرضه کند.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه