کد خبر:281967
پ
ایلان ماسک xAI
پزواک گزارش می‌دهد:

ایلان ماسک از سیستم هوش مصنوعی اختصاصی خود جهت رقابت با ChatGPT رونمایی کرد

روز گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که شرکت نوپای وی با نام xAI سیستم هوش مصنوعی خود را عرضه می‌کند.

روز گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که شرکت نوپای وی با نام xAI سیستم هوش مصنوعی خود را عرضه می‌کند.

 

*** رونمایی کاسگ از رقیب ChatGPT 

 

به گزارش پژواک، بر اساس پیام منتشر شده از سوی ایلان ماسک، تنها گروه کوچکی از کاربران قادر به تست ابزار جدید هوش مصنوعی خواهند بود. بعلاوه در این رابطه به هیچ‌‌گونه جزئیات خاصی اشاره نشده است. بنابراین در مقطع کنونی مشخص نیست که آیا همین تعداد از کاربران به جزئیات ویژه‌ای در رابطه با سیستم هوش مصنوعی xAI اشاره نموده یا از اشتراک‌گذاری برداشت خود از این محصول منع خواهند شد.

اکنون می‌دانیم که نخستین مدل xAI تحت عنوان Grok عرضه می‌شود. این محصول همانند ChatGPT یک مدل زبانی بزرگ محسوب می‌شود. هنوز مشخص نیست که محصول توسعه‌یافته توسط xAI دقیقا از چه نقطه نظراتی نسبت به رقبای خود برتری خواهد داشت؛ اما ایلان ماسک مدعی شده که Grok با ارائه پاسخ‌های بهتر و سریع‌تر می‌تواند از رقبای خود پیشی بگیرد.

همچنین در حال حاضر مشخص شده که با خروج Grok از مرحله تست بتا، این ابزار برای تمامی کاربران X (توئیتر سابق) با اشتراک +X Premium قابل دسترس خواهد بود. این ابزار هوشمند می‌تواند با کاربران پلتفرم X چت کرده و مکالمات را سرگرم‌کننده‌تر و مفیدتر نماید.

مدل زبانی Grok به تازگی روانه بازار شده است؛ بنابراین میزان توانمندی آن تنها در گذر زمان مشخص خواهد شد. Grok در روز جمعه گذشته برای نخستین بار در دسترس برخی کاربران قرار گرفت. این مدل زبانی از ماهیتی متمایز برخوردار است؛ چرا که قادر به دریافت سریع اطلاعات از سرویس رسانه اجتماعی تحت مالکیت ایلان ماسک خواهد بود.

 

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع جهان را اینجا مطالعه کنید

 

 

*** نگرش ماسک در حوه مدیریت شرکت‌های بزرگ با استفاده از هوش مصنوعی

 

به گزارش پژواک، ماسک در خصوص نگرش خود پیرامون نحوه مدیریت شرکت‌های بزرگ با استفاده از هوش مصنوعی صحبت کرد. همچنین وی برای توصیف ابزار هوشمند جدید xAI از عبارت “حداکثر حقیقت‌جویی” استفاده کرد. این موضوع بدان معناست که مالک xAI مایل است تا Grok در مقایسه با مدل‌های کنونی موجود در بازار نظیر محصولات مایکروسافت و گوگل از عملکردی عمیق‌تر و بازتر برخوردار باشد.

ایلان ماسک در حوزه هوش مصنوعی ایده‌های بزرگی را در سر دارد. وی در گفتگو با نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرد که هوش مصنوعی همه چیز حتی مشاغل مختلف را دستخوش تغییر می‌کند. به باور وی هوش مصنوعی به‌زودی می‌تواند کارهای زیادی را انجام داده و بشر را از وجود بسیاری از مشاغل شناخته شده امروزی بی‌نیاز نماید. در حوزه هوش مصنوعی، بحث و جنجال‌های فراوانی وجود دارد و حتی ایلان ماسک نیز بایستی از تاثیرات آن بر سناریوهای شغلی آگاه باشد.

عرضه مدل زبانی Grok جدیدترین مرحله از سابقه طولانی تعامل ایلان ماسک با هوش مصنوعی به‌شمار می‌رود. اگرچه وی به تاسیس کمپانی OpenAI؛ خالق ربات چت هوشمند ChatGPT کمک قابل‌توجهی کرد؛ اما در سال ۲۰۱۸ از هیات مدیره این شرکت خارج شد. اکنون این شخصیت میلیاردر بر مقوله هوشمندسازی بیش‌تر شبکه اجتماعی تحت مالکیت خود با کمک Grok تمرکز نموده است.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه