کد خبر:282331
پ
اپل
پژواک گزارش می‌دهد:

اپل همزمان‌ با توسعه مودم ۵G از همین‌ حالا به استاندارد ۶G فکر می‌کند

خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید اپل نه‌تنها تولید مودم ۵G را متوقف نکرده بلکه از همین حالا روی استاندارد ۶G متمرکز شده است.

خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید اپل نه‌تنها تولید مودم ۵G را متوقف نکرده بلکه از همین حالا روی استاندارد ۶G متمرکز شده است.

 

*** برنامه جذاب اپل

 

به گزارش پژواک، درحالی‌که هفته‌ی گذشته افشاگری نسبتاً خوش‌سابقه از لغو پروژه‌ی مودم ۵G اپل خبر داده بود، حالا مارک گرمن، افشاگر بلومبرگ، در گزارشی اختصاصی می‌گوید اپل همچنان مشغول کار روی مودم اختصاصی برای آیفون و سایر محصولاتش است.

به ادعای گرمن، اپل در تلاش است پروژه‌ی مودم را به سرانجام برساند تا برای تهیه‌ی این قطعه‌ی مهم در آیفون به کوالکام وابسته نباشد. اپل و کوالکام در سال‌های اخیر وارد جنگ حقوقی شده‌اند و تولیدکننده‌ی مک بوک نمی‌خواهد قطعه‌ای حیاتی مثل مودم را از تولیدکننده‌ی پردازنده اسنپدراگون بخرد.

توسعه‌ی مودم فرایندی بسیار دشوار است که به تست‌های جهانی نیاز دارد. مودم نقش پررنگی در گوشی‌ ایفا می‌کند و اگر مودم اپل به‌هنگام عرضه عملکرد مناسب نشان ندهد، فاجعه‌ای غیرقابل‌جبران پیش می‌آید و تاریک‌ترین نقطه‌ی دوران رهبری تیم کوک رقم می‌خورد.

اپل علاقه‌ی زیادی به استفاده از نرم‌افزار و سخت‌افزار اختصاصی دارد تا کنترل بیشتری روی محصولاتش داشته باشد. ساخت مودم نه‌تنها آیفون را اپلی‌تر می‌کند، بلکه در نهایت از لحاظ مالی نیز به نفع این شرکت خواهد بود.

به گفته‌ی مارک گرمن، مودم اپل به اندازه‌ی پردازنده‌های دیگر این شرکت نظیر سری M و سری A از لحاظ عملکرد تفاوت چشمگیری رقم نمی‌زند و اپل بیشتر روی جنبه‌ی بازاریابی متمرکز می‌شود.

ظاهراً اپل همزمان‌ با کار روی مودم ۵G در حال استخدام نیروهای جدید برای تمرکز روی شبکه‌ی ۶G است. اولین نشانه‌ها از تمایل اپل به ۶G را در سال ۲۰۲۱ دیدیم و حالا به‌نظر می‌رسد که اپل جدی‌تر از قبل به این فناوری فکر می‌کند.

البته خیلی زود است که بخواهیم درباره‌ی جاه‌طلبی‌های اپل برای ۶G سخن بگوییم. این استاندارد در سریع‌ترین حالت ممکن تا سال ۲۰۳۰ از راه نمی‌رسد. به‌علاوه، فعلاً هیچ ایده‌ای نداریم که ۶G چه تفاوت‌هایی را رقم خواهد زد.

 

 

بیشتر بخوانید:

مهمترین اخبار صنایع جهان را اینجا مطالعه کنید

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه