کد خبر:281111
پ
آیفون ۱۵
پژواک گزارش می‌دهد:

اپل از گوشی‌های جدید آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس رسما رونمایی کرد/ برخلاف انتظار، اپل هیچ تغییری در قیمت آیفون ۱۵ اعمال نکرد

پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زنی درباره گوشی‌های سری آیفون ۱۵، شرکت اپل بالاخره با برگزاری رویداد Wonderlust از گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس رونمایی کرد.

پس از مدت‌ها انتظار و گمانه‌زنی درباره گوشی‌های سری آیفون ۱۵، شرکت اپل بالاخره با برگزاری رویداد Wonderlust از گوشی‌های هوشمند آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس رونمایی کرد.

 

*** رونمایی اپل از گوشی‌های جدید آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس

 

به گزارش پژواک، آیفون ۱۵ ارزان‌ترین مدل در خانواده آیفون‌های جدید به‌شمار رفته و مجهز به یک نمایشگر ۶٫۱ اینچی اولد M12 و سیستم دوربین دوگانه روی پنل پشتی خود است. متاسفانه امسال نیز اپل از به‌کارگیری نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی در مدل‌های استاندارد آیفون امتناع نموده و این ویژگی کماکان به‌صورت انحصاری در سری آیفون ۱۵ پرو قابل دسترس خواهد بود. از سوی دیگر آیفون ۱۵ پلاس از یک نمایشگر بزرگ‌تر ۶٫۷ اینچی، باتری قوی‌تر و سیستم دوربین پشتی دوگانه بهره می‌گیرد.

سال گذشته شرکت اپل روند حذف طراحی بحث برانگیز ناچ از گوشی‌های هوشمند خود را آغاز کرد و در نخستین گام، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس با طراحی جزیره دینامیکی روانه بازار شدند؛ اما مدل‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس کماکان به طراحی ناچدار وفادار ماندند.

با این‌حال امسال اپل، رویکرد سال گذشته خود را تکمیل نموده و از طراحی داینامیک آیلند در تمامی مدل‌های جدید آیفون بهره گرفته است. بدین‌ترتیب اکنون تمامی مدل‌های خانواده آیفون ۱۵ دارای حفره‌ای بیضی‌شکل در قسمت بالایی نمایشگرهای خود جهت استقرار دوربین فیس‌تایم و سخت‌افزار فیس آی‌دی هستند.

مقررات جدید اتحادیه اروپا مبنی بر لزوم به‌کارگیری پورت USB-C در کلیه دستگاه‌های الکترونیکی قابل حمل موجب شد تا اپل پس از سال‌ها ناچار به کنار گذاشتن درگاه اختصاصی لایتنینگ در آیفون‌های خود شود. پورت USB-C پیش‌تر در کامپیوترهای مک و تبلت‌های آیپد اپل مورد استفاده قرار گرفته بود و اکنون بالاخره نوبت به گوشی‌های هوشمند این شرکت رسیده است. این درگاه برای شارژ باتری آیفون و تبادل داده مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

امسال نیز اپل به بهانه حفاظت از محیط زیست و کاهش میزان تولید زباله‌های الکترونیکی از ارائه آداپتور شارژر در جعبه خرده فروشی آیفون‌های خود امتناع نموده است. بنابراین کاربران در صورت تمایل بایستی نسبت به خریداری شارژر به‌صورت مجزا اقدام نمایند. با این‌حال کابل USB-C با استاندارد USB 2.0 درون جعبه خرده فروشی گوشی‌ها ارائه شده است. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس همانند مدل‌های نسل قبلی خود از فناوری شارژ ۲۰ واتی پشتیبانی می‌کنند.

اپل با عرضه آیفون X برای نخستین بار به‌جای استفاده از بدنه آلومینیومی به سراغ فولاد ضد زنگ رفت. از آن زمان به بعد، بدنه مدل‌های پرو آیفون با استفاده از فولاد ضد زنگ ساخته شدند. از سوی دیگر غول آمریکایی با عرضه اپل واچ اولترا برای نخستین بار از تیتانیوم بهره گرفت و اکنون از تجربه موفقیت‌آمیز خود در این زمینه برای مدل‌های پرو آیفون استفاده کرده است. با این‌حال آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس کماکان از بدنه آلومینیومی برخوردار هستند. استفاده از تیتانیوم به کاهش وزن و افزایش دوام آیفون‌های پرو جدید کمک شایان‌توجهی می‌کند.

 

 

دکمه سوئیچی قطع صدا مطابق روال گذشته موجود بوده و دکمه اکشن با قابلیت تنظیم سفارشی صرفا در آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس قابل دسترس است. آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با مدل‌های رنگی مشکی، آبی، سبز، زرد و صورتی به بازار عرضه می‌شوند.

رویکرد به‌کارگیری ۲ تراشه متفاوت برای آیفون‌های جدید در سال ۲۰۲۳ نیز دنبال شده است. به‌نظر می‌رسد که اپل با به‌کارگیری تراشه و ماده اولیه متفاوت برای ساخت بدنه آیفون مصمم است تا میزان تمایز میان آیفون‌های استاندارد و پرو خود را افزایش دهد. سال گذشته گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ پلاس با تراشه A15 Bionic روانه بازار شدند؛ در حالی‌که مدل‌های گران‌قیمت‌تر آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس از تراشه ۴ نانومتری A16 Bionic بهره گرفتند.

امسال نیز اپل برای گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از تراشه پرچمدار سال ۲۰۲۲ خود یعنی A16 Bionic بهره گرفته و در مدل‌های پیشرفته‌تر آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس از تراشه ۳ نانومتری جدید خود موسوم به A17 Bionic استفاده کرده است. تمامی مدل‌های سری آیفون ۱۵ از قابلیت اتصال به شبکه ۵G (با فرکانس زیر ۶ گیگاهرتز و موج میلی‌متری) برخوردار هستند. بعلاوه اپل از تراشه جدید فوق پهن‌باند U2 با اتصال ۳ برابر سریع‌تر استفاده کرده است.

 

 

از جنبه پیکره‌بندی حافظه نیز آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس با ظرفیت‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی روانه بازار می‌شوند. بعلاوه اپل در این مدل‌ها از ۶ گیگابایت رم LPDDR5 بهره گرفته است.

سال گذشته اپل در گوشی‌های آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرو مکس خود از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی استفاده کرد؛ اما مدل‌های غیر پرو کماکان با دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی روانه بازار شدند. امسال گوشی‌های آیفون ۱۵ و آیفون ۱۵ پلاس از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی و لنز ۷P با گشودگی دیافراگم f/1.6 استفاده می‌کنند. این موضوع نویدبخش عملکرد فوق‌العاده دوربین در فضاهایی با روشنایی کم است. دوربین فوق‌عریض کماکان دارای رزولوشن ۱۲ مگاپیکسلی بوده و از ماژول تله‌فوتو و اسکنر LiDAR نیز خبری نیست؛ اگرچه دوربین اصلی جدید از عملکرد بهتری در زمینه بزرگنمایی برخوردار بوده و دارای زوم ۲ برابری است. دوربین سلفی نیز دارای سنسور ۱۲ مگاپیکسلی و لنز ۶ لایه (۶P) است.

 

 

ظرفیت باتری آیفون ۱۵ در مقایسه با مدل نسل قبلی خود ۱۸ درصد افزایش یافته و اکنون این دستگاه با یک نوبت شارژ کامل قادر به پخش ویدیو برای مدت ۲۴ ساعت است.

از جنبه قیمت‌گذاری نیز مدل پایه آیفون ۱۵ با ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی، ۷۹۹ دلار قیمت‌گذاری شده است. پیشرفته‌ترین مدل این گوشی نیز با ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی و برچسب قیمتی ۱۰۹۹ دلاری در دسترس خریداران قرار می‌گیرد. از سوی دیگر آیفون ۱۵ پلاس با قیمت‌گذاری پایه ۸۹۹ دلاری عرضه شده و این رقم برای مدل ۵۱۲ گیگابایتی گوشی به ۱۱۹۹ دلار می‌رسد.

 

 

انتهای پیام///

منبع
پژواک
ارسال دیدگاه