- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

سیاست جدید چینی ها در رونق بازار مسکن استیجاری/رونق کاهش مالیات

مسئولان شهر «گوانژو» چین برای رونق بخشیدن به بازار مسکن استیجاری، به حمایت مالی و کاهش مالیات روی آورده اند.
به گزارش خبرنگار مهر به نقل از رویترز، «گوانجو» یکی از شهرهای مهم چین برای رونق دادن به بازار اجاره مسکن، سیاست های انگیزشی را اعلام کرد که شامل دسترسی برابر به آموزش، کاهش مالیات و حمایت مالی است و مالیات بر ارزش افزوده تا حد قابل توجهی حذف شده است.
از این پس گوانجویی ها می توانند برای پرداخت ماهانه اجاره بهای خود، مبلغ بیشتری را به عنوان کمک از «صندوق آتیه مسکن» این شهر برداشت کنند.
این اقدام مقامات گوانجو با هدف کاهش دسترسی به خرید مسکن ارزان قیمت است که طی یکسال اخیر رونق پیدا کرده است.
همچنین این حرکت در راستای سیاست های دولت برای حمایت از عرضه خانه های استیجاری به منظور کنترل قیمت زمین و تامین تقاضای مسکن است.
بر همین اساس، قیمت زمین در چین به دلیل سیر صعودی تقاضا از سوی طبقه متوسط این کشور با افزایش روبرو شده؛ در حالیکه بازار اجاره مسکن بی رونق شده و سود حاصل از آن به کمترین میزان در چند سال اخیر رسیده است.
البته قیمت خانه های نوساز در ماه گذشته میلادی در گوانجو، در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۷.۸ درصد افزایش نشان می دهد
بر پایه این گزارش، سود بازار اجاره مسکن در شهرهای بزرگ چین از جمله پکن، شانگهای، گوانجو و شنزن با کاهش محسوسی روبرو شده است و مالکین خانه های استیجاری در گوانجو که درآمد آنها کمتر از ۳۰ هزار یوآن معادل ۴ هزار و ۴۴۰ دلار در ماه است، از پرداخت مالیات معاف هستند.