- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

طراحی نسل بعدی تراشه‌ها توسط شرکت هواوی انجام خواهد شد؟

واحد تراشه‌سازی هواوی موسوم به های‌سیلیکون (HiSilicon) خود را برای فناوری‌های جدید طراحی سیستم-روی-چیپ (SoC) آماده می‌کند.

 

*** هواوی خود را برای طراحی نسل بعدی تراشه‌ها آماده می‌کند

 

به گزارش پژواک، های‌سیلیکون، واحد طراحی تراشه‌ی هواوی، برای غلبه بر تحریم‌های ایالات متحده با استخدام متخصصان باتجربه در حوزه‌ی طراحی تراشه در حال آماده‌سازی استراتژی جدید خود در بازاری است که درحال‌حاضر زیر تسلط شرکت‌های آمریکایی قرار دارد. تلاش‌های غول فناوری چینی در این‌ زمینه منطقی به‌نظر می‌رسد؛ زیرا این شرکت قصد دارد تراشه‌های موردنیازش را تولید کند.

گزارش بلومبرگ نشان می‌دهد های‌سیلیکون در حال استخدام استعدادهای جدید برای توسعه‌ی فناوری‌هایی است که پس از تحریم‌های ایالات متحده، به‌راحتی نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

واحد تراشه‌سازی هواوی قصد دارد در فناوری اتوماسیون طراحی الکترونیک (EDA) پیشرفت کند؛ حوزه‌ای که شامل بخشی از بازار متشکل از نرم‌افزار و سخت‌افزار و خدمات است و هدف آن تعریف، برنامه‌ریزی، طراحی، اجرا و تأیید دستگاه‌های نیمه‌هادی یا تراشه‌ها است.

به‌گزارش هواوی‌سنترال، های‌سیلیکون آگهی‌هایی برای استخدام ۵۰ متخصص برای توسعه‌ی نسل بعدی فناوری‌های محاسباتی و تولیدی منتشر کرده است.

براساس پست ویبو های‌سیلیکون، این شرکت قصد دارد افراد جدیدی را برای توسعه‌ی ابزارهای موردنیاز ساخت تراشه‌های اختصاصی خود استخدام کند؛ محصولاتی درحال‌حاضر دو شرکت آمریکایی Cadence یا Synopsys آن‌ها را تولید می‌کنند.

با‌‌‌‌‌‌توجه‌‌‌‌‌به قوانین وضع‌شده برای نهادهای ایالات متحده، هواوی از سال ۲۰۱۹ نمی‌تواند محصولات جدیدی را از شرکت‌های مستقر در آمریکا بخرد یا به‌آن‌ها بفروشد.

پس‌از‌آن اعمال این تحریم‌ها، غول فناوری چینی برای تولید تراشه‌های موردنیازش باید از تجهیزات و نرم‌افزارهای قدیمی استفاده کند.

 

 

انتهای پیام///