- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

محکومیت متا و بخشش واتس‌اپ در روسیه

دادگاهی در مسکو اعلام کرد متا به دلیل فعالیت افراطی ضد روسی مجرم است، اما این حکم بر فعالیت سرویس پیام‌رسان واتس‌اپ تأثیری نخواهد گذاشت.

 

*** محکومیت متا و بخشش واتس‌اپ در روسیه

 

به گزارش پژواک [1]، در عین حال ممنوعیت فعالیت شبکه‌های اجتماعی فیس‌بوک و اینستاگرام که قبلاً تصویب شده بود، کماکان ادامه می‌یابد.

دادگاه منطقه ترورسکوی مسکو در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که شکایت دادستان‌های ایالتی مبنی بر ممنوعیت فعالیت شرکت متا در خاک روسیه را تأیید کرده است.

به گزارش خبرگزاری اینترفاکس، ویکتوریا شاگینا، وکیل متا پیش‌تر به دادگاه گفته بود که این شرکت فعالیت‌های افراطی انجام نمی‌دهد و مخالف روس هراسی است.

مشخص نیست آیا متا علیه غیرقانونی کردن فعالیت‌های فیس‌بوک و اینستاگرام در روسیه “به دلیل ممکن کردن فعالیت‌های افراطی” درخواست تجدید نظر خواهد کرد یا خیر، ممنوعیتی که فوراً اجرا خواهد شد.

روسیه در گذشته گروه‌هایی مانند طالبان و داعش را به عنوان “افراطی” معرفی کرده بود.

طبق برآورد مؤسسه Insider Intelligence، فیس‌بوک در سال گذشته ۷.۵ میلیون کاربر و واتس‌اپ ۶۷ میلیون کاربر در روسیه داشتند، در حالی که اینستاگرام گفته است ممنوعیت آن ۸۰ میلیون کاربر در روسیه را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

روسیه ابتدا فیس‌بوک را به دلیل محدود کردن امکان فعالیت رسانه‌های روسی مسدود کرد، سپس متا اعلام کرد به کاربران رسانه‌های اجتماعی در اوکراین و برخی کشورهای دیگر اجازه می‌دهد پیام‌هایی را ارسال کنند که در آنها دعوت به خشونت علیه ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و مردم روسیه مجاز است. این امر باعث مسدود شدن اینستاگرام در روسیه شد.

 

 

انتهای پیام///