- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

تلگرام در برزیل، رفع فیلتر شد

تلگرام دو روز پس از مسدود شدن در برزیل، رفع فیلتر شد.

 

*** تلگرام در برزیل، رفع فیلتر شد

 

به گزارش پژواک [1]، چندی پیش یکی از قاضی‌های دادگاه عالی برزیل، دستور مسدودسازی اپلیکیشن پیام‌رسان تلگرام را توسط گوگل و اپل در این کشور صادر کرده بود.

این حکم که در روز جمعه به صورت عمومی ابلاغ شد، به دلیل سرپیچی مدیران و ناظرین تلگرام از رعایت قوانین و جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست صادر شد. اما حالا این ممنوعیت برداشته شده است.

طبق بیانیه منتشر شده در وب سایت دادگاه عالی برزیل، با توجه به تغییرات صورت گرفته از جانب تلگرام برای اجرای دستورات دادگاه در جهت حذف حساب‌های کاربری منتشرکننده اطلاعات نادرست، ممنوعیت دسترسی به پیام‌رسان مذکور برداشته شده است.

بیشتر تلاش‌های انجام شده از جانب تلگرام، برای حذف اطلاعات محرمانه منتشر شده توسط «ژائیر بولسونارو»، رییس جمهور برزیل و پست‌های حاوی داد‌ه‌های اشتباه از سوی یکی از حامیان او بوده است.

 

*** برچسب‌زنی پست‌های تلگرام در برزیل

 

تلگرام برای کسب اطمینان اعلام کرده که پست‌های حاوی اطلاعات غلط و ترویج اخبار جعلی را با برچسب‌های خاصی مشخص خواهد کرد.

همچنین کارمندان این پیام‌رسان به شکل مداوم روی محتوای ۱۰۰ کانال محبوب در برزیل نظارت خواهند داشت.

البته در میان تمامی کانال‌های تلگرامی برزیل، کانال رییس جمهور این کشور با ۱.۱ میلیون دنبال‌کننده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و یکی از اصلی‌ترین روش‌های ارتباطی وی با هواداران و دنبال‌کنندگان خود محسوب می‌شود.

او که در گذشته به انتشار اطلاعات نادرست متهم شده بود، اکنون به دلیل انتشار داده‌های محرمانه پلیس، به یکی از مظنونین تحقیقات قضایی تبدیل شده است.

 

*** کانال رییس جمهور برزیل در تلگرام با بیش از یک میلیون دنبال‌کننده

 

به گزارش پژواک، «الکساندر د مورائس»، قاضی دادگاه عالی برزیل و یکی از مخالفین و رقبای رییس جمهوری فعلی این کشور به شمار می‌رود که حکم مسدودسازی تلگرام را صادر کرده بود؛ حکمی که تنها دو روز دوام آورد.

یکی از خواسته‌های اصلی وی، مسدود کردن حساب کاربری «الن دوس سانتوس» بوده است که به عنوان یکی از فعالین سیاسی برزیل و حامی پروپاقرص بولسونارو شناخته می‌شود.

تحقیقات قضایی در جهت شفاف‌سازی نقش سانتوس در انتشار اخبار جعلی و ارتباطات رییس جمهور و اطرفیان او هنوز در جریان است.

 

 

انتهای پیام///