- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

همکاری غول خودروساز آلمانی با اپل

غول خودروساز آلمانی تایید کرده که با اپل برای انجام پروژه‌های خودرویی مشترک و هیجان‌انگیز مذاکره کرده است

 

*** همکاری غول خودروساز آلمانی با اپل

 

به گزارش پژواک [1] به نقل از سروش [2]، پورشه، غول خودروساز آلمانی تایید کرده که با اپل برای انجام پروژه‌های خودرویی مشترک و هیجان‌انگیز مذاکره کرده است، البته ماهیت این همکاری هنوز مشخص نشده و نمی‌دانیم این دو شرکت در چه زمینه‌ای مشارکت خواهند داشت.

«اولیور بلوم»، مدیرعامل پورشه در کنفرانس مطبوعاتی سالانه خود اعلام کرد که این شرکت درباره «پروژه‌های مشترک هیجان‌انگیزی» با اپل مذاکره کرده، اما در حال حاضر برای تصمیم گیری قاطعانه در مورد پروژه‌های آینده بسیار زود است.

هنوز مشخص نیست بلوم در اظهارات خود به چه چیزی اشاره دارد، اما ممکن است همکاری بین این دو غول به پروژه خودروهای برقی اپل یا «اپل کار» (Apple Car) که شایعات آن از مدت‌ها قبل به گوش می‌رسد، مربوط باشد.

 

*** پورشه اپل کارپلی را به خودروهای بیشتری می‌آورد

 

مدیرعامل پورشه در کنفرانس خود بیان کرد:

این شرکت و اپل از زمان‌های گذشته همکاری‌های نزدیکی داشته‌اند و حتی طرز فکر یکسانی دارند و مدیران پورشه اواخر سال گذشته به ایالات متحده سفر کرده‌اند تا در مورد پروژه‌های مشترک با کوپرتینویی‌ها مذاکره کنند.

 

بلوم در ادامه اضافه کرد:

«ما در حال حاضر اپل CarPlay را داریم و آن را گسترش خواهیم داد.» این قابلیت در کنفرانس توسعه‌دهندگان WWDC 2020 اپل معرفی شد و همراه با سیستم عامل iOS 14 در اختیار کاربران قرار گرفت.

این فناوری از NFC برای باز کردن قفل و روشن کردن خودرو استفاده می‌کند.

با توجه به گفته بلوم، باید منتظر افزودن کارپلی به تعداد بیشتری از خودروهای پورشه باشیم.

 

*** همکاری با اپل در سال های گذشته

 

به گزارش پژواک، پورشه همچنین در سال‌های گذشته همکاری خود با اپل را ادامه داده تا برخی ویژگی‌های جدید را با سیستم‌های سرگرمی خودروهایش ادغام کند؛ از جمله برنامه بومی اپل موزیک (Apple Music) با قابلیت نمایش همگام‌سازی شده متن آهنگ‌ها و برنامه بومی پادکست اپل که با دستیار صوتی پورشه برای خودروها کار می‌کند.

 

 

انتهای پیام///