- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

NFT‌ها به‌زودی به اینستاگرام می‌آیند

مدیرعامل متا اعلام کرد، طی چند ماه آینده NFT‌ها به اینستاگرام اضافه خواهند شد.

 

*** NFT‌ها به‌زودی به اینستاگرام می‌آیند

 

به گزارش پژواک [1]، مارک زاکربرگ طی صحبت در نمایشگاه SXSW بدون اشاره به جزئیات طرح، اعلام کرد:

طی چند ماه آینده NFT‌ها به اینستاگرام اضافه می‌شوند و به مرور زمان این پلتفرم توسعه پیدا خواهد کرد.

طی ماهه‌های گذشته خبرهای مختلفی در مورد تصمیم متا برای اضافه کردن NFT‌ها به اینستاگرام مطرح شده است.

اواخر سال گذشته میلادی، «آدام موسری»، مدیر اینستاگرام به این موضوع اشاره کرده بود که تیمی تخصصی به صورت متمرکز در حال بررسی اضافه کردن NFT‌ها به این شبکه اجتماعی است تا کاربران بتوانند NFT را به صورت تصویر پروفایل خود نمایش دهند و حتی بتوانند NFT ایجاد کرده و آن را خرید و فروش کنند.

 

*** ورود اینستاگرام به بازار NFT

 

به گزارش پژواک، اوایل سال جاری میلادی حتی گفته شد که تیم‌هایی در فیسبوک و اینستاگرام روی یکپارچه‌سازی NFT کار می‌کنند. با وجودی که خبرهای مختلفی در مورد تصمیم متا برای ورود به بازار NFT منتشر شده است، اما هنوز به صورت دقیق مشخص نیست که این شرکت چه برنامه‌هایی را در این حوزه دنبال می‌کند. با این حال متا به صورت پررنگ‌تری در بازار NFT وارد خواهد شد و صحبت‌های اخیر مارک زاکربرگ این موضوع را تایید می‌کند.

مارک زاکربرگ پیش از این نیز در مورد NFT و متاورس صحبت و به این موضوع اشاره کرده بود که این حوزه‌ها می‌توانند حکمرانی دنیای دیجیتال را از آن خود کنند.

زمانی که فیسبوک نام خود را به متا تغییر داد و توجه ویژه‌ای به متاورس نشان داد، تعداد جستجوهای کلماتی مانند NFT و متاورس در موتور جستجوی گوگل به شدت افزایش پیدا کرد، اما طی ماه‌های اخیر ظاهرا این روند افت پیدا کرده و میزان جستجوها کمتر شده است.

برخی تحلیلگران علت کاهش میزان جستجوی این کلمات در موتور جستجوی گوگل را به این موضوع نسبت می‌دهند که شرکت متا دیگر این حوزه را به صورت جدی دنبال نمی‌کند و تمرکز خاصی آن ندارد، البته برخی چنین نظریه‌ای را رد می‌کنند. باید دید اگر متا توجه ویژه‌ای به NFTها و متاورس نشان دهد، می‌تواند بر بازار آنها تاثیرگذار باشد یا عوامل دیگری نیز در این موضوع نقش کلیدی خواهند داشت.

انتهای پیام///