- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

هدف‌گذاری برای دسترسی به مدار ۳۶ هزار کیلومتر در افق ۱۴۰۴/ سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه صنعت فضایی

وزیر ارتباطات ضمن تاکید بر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه صنعت فضایی از هدف‌گذاری برای دسترسی به مدار ۳۶ هزار کیلومتر در افق ۱۴۰۴ خبر داد.

 

*** ظرفیت‌های خوبی در حوزه فضایی داریم

 

به گزارش پژواک [1]، عیسی زارع‌پور پس از جلسه شورای عالی فضایی با حضور رییس جمهوری برگزار شد، گفت:

ما ظرفیت‌های خوبی در حوزه فضایی داریم؛ جوانان متخصص و متعهد که ما را به دانش روز رساندند و امروز اولین جلسه شورای عالی فضایی پس از ۱۰ سال برگزار شد.

امروز رئیس جمهوری از ساعت ۶ صبح از نمایشگاه بازدید کردند و از نزدیک در جریان آخرین دستاوردهای کشور در حوزه ماهواره‌ای قرار گرفتند و در ادامه نیز جلسه شورای عالی فضایی برگزار شد و در آن آخرین ظرفیت های کشور در حوزه صنعت فضایی و چالش‌ها بررسی شد.

 

وزیر ارتباطات در ادامه گفت:

دولت سیزدهم به دنبال ارتقای و توسعه صنعت فضایی کشور است و باید همه ظرفیت‌ها پای کار بیایند تا شاهد رشد روز افزون صنعت فضایی کشور باشیم.

صنعت فضایی می‌تواند درعین حال که اقتدارآفرین است، یک مولفه قدرت در معادلات جدید باشد و مشکلات کشور را حل کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز برکاربردی کردن صنعت فضایی و حل مشکلات زندگی مردم تاکید کردند.

در این جلسه تاکید شد که به سرعت فناوری دستیابی به مدارهای پایین را تثبیت کنیم.

 

*** دسترسی به مدار ۳۶ هزار کیلومتر

 

زارع‌پور در ادامه بیان داشت:

مدارهای لئو از ۲۰۰ کیلومتر تا ۲ هزار کیلومتر است و هم اکنون به مرحله تثبیت فناوری رسیدیم و در آینده نزدیک خبرهای خوشی در این خصوص خواهید شنید.

در این جلسه رئیس جمهور تاکید کردند که هدف‌گذاری نهایی دسترسی به مدار ۳۶ هزار کیلومتر که ۱۰ ساله تعریف شده بود، برنامه ریزی شود در افق ۱۴۰۴ بتوانیم به آن دستیابی یابیم.

 

*** سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه صنعت فضایی

 

به گزارش پژواک، وزیر ارتباطات در پایان، اظهار داشت:

همچنین رئیس جمهور بر استفاده ظرفیت بخش خصوصی در صنعت فضایی تاکید کردند تا بتوانیم صنعت فضایی را اقتصادی کنیم و بخش خصوصی بتواند در این زمینه سرمایه‌گذاری کند و خدمات فنی و مهندسی و ظرفیت‌هایی که در صنعت فضایی وجود دارد را به کشورهای منطقه صادر کنیم.

 

 

انتهای پیام///