- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

شکایت اپل از گروه NSO به دلیل جاسوسی از کاربران

اپل شکایتی را علیه گروه NSO به اتهام جاسوسی از کاربران با استفاده از بدافزار پگاسوس تنظیم کرده است.

 

*** شکایت اپل از گروه NSO به دلیل جاسوسی از کاربران 

 

به گزارش پژواک [1]، اپل شکایتی را علیه گروه NSO به اتهام جاسوسی از کاربران با استفاده از بدافزار پگاسوس تنظیم کرده است که در این شکایت، اپل اطلاعاتی در مورد نحوه نفوذ NSO Group به گوشی‌های آیفون و نحوه استفاده از جاسوس‌افزار پگاسوس برای انجام این کار را مطرح کرده است.

این غول فناوری در تلاش است تا استفاده از جاسوس افزارهای توسعه یافته توسط این گروه را ممنوع کند تا از سوءاستفاده بیشتر از داده‌های کاربران این شرکت جلوگیری شود.
 
 
«کریگ فدریگی»، معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل در ارتباط با این موضوع گفت:
«گروه NSO میلیون‌ها دلار صرف فناوری‌هایی می‌کند که نظارتی روی آنها وجود ندارد و این وضعیت باید تغییر کند.
دستگاه‌های اپل از نظر امنیت جزو برترین محصولات بازار هستند، اما شرکت‌های خصوصی که نرم افزارهای جاسوسی را تحت حمایت دولت توسعه می‌دهند، شرایط ناامنی را ایجاد می‌کنند. اگرچه چنین تهدیدهایی تنها تعداد کمی از کاربران را تحت تاثیر قرار می‌دهند، اما باید مورد توجه قرار بگیرند.
ما به صورت جدی در حال تقویت امنیت و حفاظت از حریم خصوصی کاربران خود هستیم.»
 
اپل می‌گوید شواهدی مبنی بر حمله‌های سایبری موفقیت‌آمیز از راه دور علیه کاربرانی که iOS 15 و به‌روزرسانی‌های بعدی را اجرا می‌کنند، هنوز مشاهده نکرده است، اما می‌گوید همه کاربران باید موبایل‌های خود را بروزرسانی کرده و آخرین نسخه را دریافت کنند.
 
«ایوان کرستیچ»، مدیر بخش امنیت اپل می‌گوید این شکایت نشان می‌دهد اپل در مقابل استفاده از نرم افزارهای جاسوسی سکوت نمی‌کند.
 
وی با اشاره به این موضوع که اپل از کاربران خود در برابر پیچیده‌ترین حملات سایبری دفاع می‌کند، اضافه کرد:
این شرکت گام‌های بلندی برای حفظ امنیت کاربران خود برمی‌دارد و چنین رویکردی پیام روشنی دارد: در جامعه آزاد، استفاده از نرم افزارهای جاسوسی تحت حمایت دولت‌ها، غیرقابل قبول است.
 
علاوه بر طرح دعوی قضایی علیه NSO Group، اپل قصد دارد ۱۰ میلیون دلار به سازمان‌هایی که به دنبال تحقیقات و حمایت از نظارت سایبری هستند، کمک کند.
اپل همچنین جریمه‌های درنظر گرفته شده برای این شکایت را نیز به شرکت‌های فعال در این زمینه اهدا می‌کند و به حمایت از محققان Citizen Lab با کمک‌های فنی و مهندسی ادامه خواهد داد.
 
پیشتر گفته شده بود که پگاسوس ظاهرا می‌تواند حتی در دستگاهی مانند آیفون نیز نفوذ کرده و با جلبریک کردن آن، بدافزار مورد نظر را روی موبایل نصب کند و به داده‌های کاربران دسترسی کامل داشته باشد.
 
 
 
انتهای پیام///