- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

مک لارن آرتورا؛ برنده جایزه نوآوری در ساخت سوپر اسپرت هیبریدی

مک لارن آرتورا برنده جایزه نوآوری در ساخت سوپراسپرت هیبریدی شد.

 

*** مک لارن آرتورا؛ برنده جایزه نوآوری در ساخت سوپر اسپرت هیبریدی

 

به گزارش پژواک [1]، مک لارن با معرفی مدل جدید هیبریدی خود یعنی آرتورا فصلی تازه را برای خود رقم زده است اما پیش از عرضه رسمی آن به بازار توانست جایزه ایجاد یک تغییر اساسی در طراحی و ساخت سوپراسپرت ها را از آن خود کند.

دلیل کسب این جایزه سیر تکاملی محصولات مکلارن به عنوان یک تیم سازنده خودروهای مسابقه‌ای و عرضه نخستین مدل هیبریدی تولید انبوه این کمپانی به نام آرتوراست که به زودی به شکل رسمی معرفی خواهد شد.

این جایزه در مراسم Walpole Luxury انگلستان به مدیر اجرایی خرید شرکت مک لارن اهدا شد.

مک لارن در عرض ۱۰ سال توانست از یک تیم فرمول ۱ به سازنده سوپر اسپرت ها تبدیل شود و امروزه محصولات خاص با فن آوری های پیشرو را در سبد عرضه خود دارد.

مک لارن آرتورا اولین محصول هیبریدی تولید انبوه شرکت مک لارن است. پیش از این مک لارن ابر خودرو P1 را با عرضه محدود به صورت هیبریدی عرضه کرده بود.

این محصول از یک موتور V6 با زاویه بین دو بلوک سیلندر ۱۲۰ درجه که توربوشارژرها دقیقا در بین دو بلوک سیلندر قرار دارند نیرو می‌گیرد.

یک موتور الکتریکی نیز بین گیربکس ۸ سرعته دو کلاچه و موتور قرار دارد و در مجموع قدرت موتور به ۶۷۱ اسب بخار می‌رسد.

موتور احتراق داخلی از سیستم روغن کاری خشک بهره می‌برد.

مک لارن آرتورا قابلیت رانندگی در حالت تمام برقی را دارد اما برد حرکتی آن کوتاه است و موتور برقی صرفا برای افزایش قدرت و گشتاور موتور احتراقی به کار گرفته شده‌است و در کنار اینها نیز باعث کاهش مصرف سوخت می‌شود.

بسته باتری نیز به ظرفیت ۷.۴ KWh در پشت سر راننده قرار دارد.

از مهم ترین رقبای آرتورا باید به فراری ۲۹۶ GTB اشاره کرد که از آرایش فنی مشابه با مک لارن بهره می‌برد اما حداکثر قدرت تولیدی آن برابر با ۸۱۹ اسب بخار است و انتظار می‌رود که قیمت بالاتری نیز داشته باشد.

گرچه به طور طبیعی مک‌لارن محصولات خود را با قدرتی بیش از آن چه که به طور رسمی عنوان می‌کند به بازار عرضه می‌کند اما در هر صورت رقابت این دو سوپر خودروساز وارد فصل جدیدی شده‌است.

 

 

انتهای پیام///