- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

سهام اپل از مرز ۱۶۰ دلار گذشت

با انتشار گزارشی مبنی بر عرضه احتمالی خودرو الکتریکی اپل در سال ۲۰۲۵، ارزش سهام این شرکت از مرز ۱۶۰ میلیون دلار عبور کرد.

 

*** سهام اپل از مرز ۱۶۰ دلار گذشت

 

به گزارش پژواک [1]، مدت‌ها است گزارش‌ها از ورود اپل به دنیای خودروهای الکتریکی خبر می‌دهند، اما انتشار گزارشی مبنی بر تسریع در فرایند توسعه اپل کار و عرضه احتمالی آن در سال ۲۰۲۵، باعث افزایش ارزش سهام کوپرتینویی‌ها شد.

سهام اپل با افزایش ۱.۷ درصدی در روز جمعه، به ارزش ۱۶۰.۵۵ دلاری دست پیدا کرد و توانست با عبور از مایکروسافت، دوباره باارزش‌ترین کمپانی جهان شود.

دلیل اصلی افزایش ارزش سهام اپل مربوط به گزارش اخیر بلومبرگ می‌شود که از عرضه اپل کار در سال ۲۰۲۵ خبر می‌دهد.

کوپرتینویی‌ها وارد بازاری خواهند شد که شرکت‌های زیادی در آن حضور دارند و البته تسلا در آن حکمرانی می‌کند.

در کنار تسلا، شرکت‌های دیگری مانند لوسید موتورز و ریویان به تازگی وارد چنین بازاری شده‌اند.

با توجه به ارزش بازار خودروهای الکتریکی و رشدی که در سال‌های آینده پیدا می‌کند، خودروسازان مطرح قدیمی مانند دایملر و فولکس واگن سرمایه‌گذاری در خودروهای الکتریکی را افزایش داده‌اند.

بنابراین سرمایه‌گذاران به آینده این بازار خوشبین هستند و به همین دلیل ارزش سهام اپل با افزایش ۱.۷ درصدی رکوردشکنی کرده است.

رکوردشکنی سهام باعث شده دوباره اپل باارزش‌ترین کمپانی جهان شود.

چندین هفته پیش مایکروسافت توانست با عبور از اپل و با ارزش بازار ۲.۴۹ تریلیون دلار، ارزشمندترین کمپانی جهان شود. اما حالا اپل با رکوردشکنی ارزش سهامش توانسته یکبار دیگر باارزش‌ترین کمپانی جهان شود.

کوپرتینویی‌ها با قیمت سهام ۱۶۰.۵۵ دلار حالا ارزش بازار برابر ۲.۶۳۴ تریلیون دلار دارند در حالی که ارزش بازار مایکروسافت به ۲.۵۷۶ تریلیون دلار می‌رسد.

طبق پیش‌بینی برخی تحلیلگران، عرضه خودروی الکتریکی اپل می‌تواند این بازار را دستخوش تغییرات زیادی کند.

این خودرو که گفته می‌شود در سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد، خودران خواهد بود تا بالاتر از رقبایش قرار بگیرد.

البته شرکت‌های دیگر از جمله تسلا تا سال ۲۰۲۵ بیکار نخواهند بود و احتمالا شاهد رقابت شدیدی در سال‌های پیش رو خواهیم بود، رقابتی که احتمالا باعث می‌شود تسلا دیگر باارزش‌ترین خودروساز جهان نباشد.

 

 

انتهای پیام///