- پژواک‌پرس - https://pejvakpress.com -

ایلان ماسک به قول خود عمل کرد

ایلان ماسک، ۱/۱ میلیارد دلار از سهامش در تسلا را فروخت.

 

*** فروش سهام ایلان ماسک در تسلا

 

به گزارش پژواک [1]، چند روز قبل ایلان ماسک در توییتر از کاربران در مورد فروش ۱۰ درصد سهام تسلا نظرسنجی کرد و اکنون مستندات مربوط به کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) نشان می‌دهد وی واقعا ۹۳۴۰۹۱ سهم خود را به ارزش حدود ۱.۱ میلیارد دلار فروخته است.

وی در توییتر اعلام کرده بود نتیجه نظرسنجی در مورد فروش سهام تسلا هر چه باشد به آن پای‌بند خواهد بود.

اکثر کاربران با انجام این کار یعنی فروش سهام تسلا توسط ایلان ماسک موافقت کرده بودند.

در واقع در نظرسنجی انجام شده ۵۷.۹ درصد از شرکت کنندگان رای موافق و ۴۲.۱ درصد از آنها رای مخالف دادند.

همین مساله باعث سقوط ۱۱.۹ درصدی ارزش سهام این شرکت و کاهش سرمایه ایلان ماسک به ۲۸۸ میلیارد دلار و کاهش ۲۰۰ میلیارد دلاری ارزش بازار تسلا شد.

با وجود چنین سقوط‌هایی، ارزش سهام تسلا تا به اینجای ۲۰۲۱ رشد ۴۷ درصدی را تجربه کرده است.

مستندات مربوطه نشان می‌دهد ایلان ماسک از قبل برای فروش سهام تسلا برنامه ریزی کرده بوده است و «مت لوین» یکی از تحلیلگران بازار نیز می‌گوید این برنامه از ۲۳ شهریورماه (۱۴ سپتامبر) کلید خورده است و اکنون نیز مستندات SEC این موضوع را تایید می کند که وی ۹۳۴۰۹۱ سهم خود را به قیمت هر سهم برابر با ۶.۲۴ دلار فروخته است.

ماسک بخشی از سهام خود را برای پرداخت تعهدات مالیاتی فروخته است.

با توجه به اینکه وی شهریورماه نیز قصد داشته بخشی از سهام تسلا را بفروشد، برخی می گویند نظرسنجی ایلان ماسک در توییتر تنها جنبه نمایشی داشته است.

ظاهرا به نظر می‌رسد فروش سهام تسلا تنها به نظرسنجی انجام شده مربوط نمی‌شود و ایلان ماسک از قبل چنین برنامه‌ای را دنبال می‌کرده است.

در حال حاضر ایلان ماسک هنوز بیش از ۱۷۰ میلیون از سهام تسلا را در اختیار دارد که حدود ۱۷ درصد از مالکیت آن را تشکیل می‌دهد.

 

 

انتهای پیام///